معاون عملیات جمعیت‌ هلال احمر از آمادگی این سازمان‌ امدادی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دیگر سازمان‌های امدادی و متولی برای مهار آتش‌سوزی‌های در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد و گفت: امسال عملیات احتمالی اطفای حریق در پارک ملی گلستان با هلیکوپتر انجام می‌شود.

سلامت نیوز: معاون عملیات جمعیت‌ هلال احمر از آمادگی این سازمان‌ امدادی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دیگر سازمان‌های امدادی و متولی برای مهار آتش‌سوزی‌های در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد و گفت: امسال عملیات احتمالی اطفای حریق در پارک ملی گلستان با هلیکوپتر انجام می‌شود.

حسین درویشی در گفت‌و‌گو با آنا، درباره امکان استفاده از هلیکوپتر امداد هلال احمر در آتش‌سوزی‌های فصل گرما در پارک ملی گلستان گفت: در مانوری که پنجشنبه هفته گذشته با حضور معصومه ابتکار و نیروهای امدادی برگزار شد از هلیکوپتر استفاده کردیم و هماهنگی‌هایی برای این کار در آتش‌سوزی‌های احتمالی آینده صورت گرفت.

او درباره نقش هلال احمر در موارد بروز آتش‌سوزی در منابع طبیعی کشور نیز گفت: نقش امداد و نجات هلال احمر یاری‌رسانی به انسان‌های در معرض خطر است و در بحث اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع نیز نیروهای ما برای امدادرسانی به اهالی محلی و نیروهای اطفای حریق درصورت بروز آسیب‌دیدگی حضور خواهند داشت.

معاون عملیات جمعیت هلال احمر درباره ایجاد هماهنگی برای دخالت نیروهای تحت فرمانش در مدیریت مهار آتش‌سوزی‌های آینده گفت: آماده امضای تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد هماهنگی میان نیروهای امدادی در این موارد اعم از نیروهای منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، آتش‌نشانی و هلال احمر هستیم.

او درباره استفاده از پتانسیل بالای داوطلبان هلال احمر ایران که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های داوطلبی در میان جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ جهان است نیز گفت: نیروهای ما در موارد بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی در کنار نیروهای امدادی دیگر و مردم محلی حضور دارند ولی کار ما امدادرسانی به مردم است و نیروهای ما برای اطفای حریق به صورت تخصصی آموزش ندیده و تجهیزاتی ندارند.

او درباره استفاده از امکانات تکنولوژیک مانند پهپادها در مهار آتش‌سوزی احتمالی پارک ملی گلستان و تمرین آن در مانور روز گذشته نیز گفت: در این مانور هیچ تکنولوژی جدیدی مورد آزمایش استفاده قرار نگرفت اما دراین برنامه، کلنگ یک مرکز واکنش سریع برای مقابله با آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان توسط رئیس سازمان محیط زیست به زمین زده شد.
به گزارش آنا آتش‌سوزی‌های مهار نشدنی پارک ملی گلستان در سال‌های گذشته سبب شد، بحث‌های زیادی درباره امکان استفاده از هیلکوپتر در مناطق صعب العبور کوهستانی و انتقال نیروی اطفای حریق، آب و تجهیزات برای خاموش کردن آتش‌ در عرصه‌های طبیعی به وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha