شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 147146

رئیس جمعیت هلال احمر، محور فعالیت هلال احمر را داوطلبان عنوان کرد و گفت: ۵۷ درصد داوطلبان هلال احمر به ژاپن، چین، ایران و هند مربوط است که هلال احمر ایران در مقایسه با جمعیت بیشترین داوطلبان را دارد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر، محور فعالیت هلال احمر را داوطلبان عنوان کرد و گفت: ۵۷ درصد داوطلبان هلال احمر به ژاپن، چین، ایران و هند مربوط است که هلال احمر ایران در مقایسه با جمعیت بیشترین داوطلبان را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید امیر محسن ضیایی در همایش گرامیداشت هفته هلال احمر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: هم اکنون ۱۸۹ کشور عضو فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر هستند و ۱۷ میلیون نفر داوطلب نیز در جمعیت های هلال احمر فعالیت می کنند.

وی گفت: تقدیم ۴۷۶ شهید و ۶۰۰ جانباز و آزاده نشان از حضور پررنگ این جمعیت در میادین نبرد برای نفی خشونت تحمیلی علیه ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

ضیائی افزود: با تأسی از نام‌گذاری امسال مبنی بر سال «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» شعار امسال هفته هلال احمر «انسان مهربان و جامعه آرام» نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به همه انسان های نیازمند و پیشگیری و تسکین آلام بشری تشکیل شده است، گفت: با گسترش فرهنگ کار هلال احمری یعنی خدمات داوطلبانه، می توانیم سرمایه اجتماعی را ارتقاء ببخشیم.

ضیائی افزود: سرمایه اجتماعی بزرگترین عامل تشکیل دهنده جامعه متحد و معتقد به آرمانی مشترک است که مانع بسیاری از مشکلات و بزه های اجتماعی می شود.

وی گفت: نگاه ما به هلال احمر به عنوان مدرسه‌ جهانی و ملی است که خدمت بی منت ارائه می‌دهد و با استفاده از فرصت ها وظایف خطیری را در سوانح بر عهده دارد.

ضیائی افزود: حضور مستمر جمعیت هلال احمر در میادین بین المللیو یاری رساندن به اقوام مختلف نه تنها مبتنی بر آموزه ها و ارزش‌های دینی قابل ارزیابی است، بلکه به بخشی از دیپلماسی صلح و نوع دوستی ملت ایران تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha