شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 147159

سازمان بهداشت جهانی در مقاله‌ای آخرین اقدامات کشور هندوستان در حوزه مبارزه با مالاریا را اعلام کرد که قرار است این کشور تا سال 2030 این بیماری در هندوستان ریشه کن شود.

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی در مقاله‌ای آخرین اقدامات کشور هندوستان در حوزه مبارزه با مالاریا را اعلام کرد که قرار است این کشور تا سال 2030 این بیماری در هندوستان ریشه کن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در یک گزارش تحلیلی منتشر شده در پایگاه الکترونیکی سازمان بهداشت جهانی WHO کارشناسان به بررسی تلاش‌های کشور هندوستان برای غلبه و مهار بیماری مالاریا پرداخته‌اند. 

بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی هندوستان در معرض خطر ابتلا به مالاریا قرار دارند و با وجود چالش‌های فراوان این کشور در سال 2013 موفق شده است نرخ ابتلا به مالاریا را از 2 میلیون نفر به 882 هزار نفر در سال کاهش دهد. 

دولت هندوستان اعلام کرده است بر اساس طرحی بلند مدت در نظر دارد نرخ ابتلا به مالاریا را در این کشور به صفر برساند. 

بنا به گفته دکتر Dhariwal  AC مدیر برنامه کنترل بیماری‌های منتقله ملی کشور هندوستان بر اساس طرحی جدید پزشکان در این کشور در نظر دارند با آزمون تشخیص سریع، درمان‌های ترکیبی و برنامه‌های گسترده نرخ ابتلا به مالاریا و مرگ و میر ناشی از آن‌ را کاهش دهند. 

دولت هند در حال حاضر 4 فاز اجرایی برای مهار مالاریا در دستور کار خود قرار داده که عبارتند از کنترل، حذف دفع و جلوگیری از بروز مجدد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی دول هندوستان این کشور تصمیم دارد تا سال 2017 به مرحله حذف برسد. 

بر اساس آمارها دولت هندوستان برای اجرای فازها در مناطق شمال و شمال شرق این کشور با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است و نیازمند به یاری نهادهای مردمی بویژه زنان برای جلوگیری از نشر مالاریا است. 

گستردگی و پراکندگی جغرافیایی کشور هندوستان و عدم توانایی پوشش دهی مناسب به این جغرافیای بزرگ از دیگر چالش های پیش روی کارشناسان بهداشتی در مهار مالاریا است. 

بنا به گفته جین Saurbh افسر ملی حرفه‌ای سازمان بهداشت جهانی در کشور هندوستان برای مهار مالاریا نیاز به تعهد منطقه‌ای برای مهار و گسترش بیماری است و این به پشتیبانی قوی مالی، افزایش نظارت از سوی کارگروه‌های ویژه، وجود کارگران درمانی و بهداشتی آموزش دیده و نیز برنامه‌های یکپارچه سازی مدون دارد. 

کشور هندوستان در حال حاضر بیش از 250 هزار پزشک این کشور را موظف به پیگیری و اجرای دستورالعمل های مشترک برای جلوگیری، تشخیص و درمان مالاریا در این کشور کرده است. 

هدف بلند مدت دولت هند حذف کامل مالاریا تا سال 2030 بنا به ارائه گزارشات در اجلاس سران آسیا- اقیانوسیه است. 

در نهایت در پایان این گزارش اینطور استنباط می‌شود که دولت‌ هندوستان با چالش گستردگی جغرافیایی این کشور، کمبود نیروی آموزش دیده و هزینه بالای تامین بودجه لازم برای اجرای طرح‌های تصویبی خود مواجه است اما به کوشش خود برای اجرای فازهای مواجه است اما به کوشش خود برای اجرای فازهای مدون با تمامی کم کاستی‌ها ادامه می‌دهد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha