یک جراح پلاستیک صورت آمریکایی گفت: عمل بینی مردم خاورمیانه از جمله ایرانی ها مشکل از عمل بینی در مردم سایر نقاط دنیا است.

دکتر آیرا پاپل که برای شرکت در نخستین سمپوزیوم روش های پیشرفته درجراحی پلاستیک و ترمیمی بینی به ایران سفر کرده در یک نشست خبری در حاشیه سمپوزیوم یاد شده یکی از دلایل مشکل بودن این عمل را ضعف غضروف ها در بینی عنوان کرد.
پاپل در عین حال گفت: جراحان کشور ایران ، به رغم سخت بودن عمل بینی ، به علت تعداد بالای این عمل در ایران از تبحر زیادی در پلاستیک صورت از جمله بینی برخوردار شده اند .
این استاد بخش جراحی پلاستیک صورت دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: در زمان حاضر تحولات زیادی در ایران در زمینه جراحی های بینی و پلاستیک صورت ایجاد شده که جای تقدیر است .
وی با بیان اینکه ایرانی های زیادی در آمریکا زندگی می کنند ، افزود: پیشرفت جراحی پلاستیک به ویژه جراحی بینی درایران به حدی است که برخی ایرانی های مقیم آمریکا برای جراحی بینی به کشورشان سفر کرده و بعد از عمل ، به آمریکا باز می گردند.
وی همچنین به هزینه جراحی بینی در آمریکا اشاره کرد و آن را به طور میانگین حدود 15 هزار دلار برشمرد.
پاپل در بخش دیگری از اظهاراتش مهمترین دغدغه یک جراح پلاستیک بینی را حفظ ظاهر طبیعی بینی و حفظ عملکرد بینی از جمله تنفس عنوان کرد .
وی همچنین شایع ترین عمل پلاستیک در آمریکارا به ترتیب جراحی بینی و حراحی پلک عنوان کرد و گفت: این موضوع در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد .
وی در خصوص پوشش بیمه ای جراحی پلاستیک در آمریکا گفت:‌ بیمه دراین کشور صرفا آن دسته از جراحی ها که صرف درمان و ترمیم ناشی از حوادثی از جمله تصادف ایجاد شده را تحت پوشش قرار می دهد .
نخستین سمپوزیوم روش های پیشرفته در حراحی پلاستیک و ترمیمی بینی که از روز سوم بهمن در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار شده تا چهارم بهمن ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha