سلامت نیوز:معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور عصرچهارشنبه در حاشیه همایش مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی در تهران ابزار امیدواری کرد، روند پرداخت یارانه در کشور ساماندهی و هدفمند شود.

معاون زنان و خانواده رییس جمهور ی گفت: دولت برای هدفمند کردن پرداخت یارانه ها به مرور زمان با برنامه ریزی، به سمت اقشار نیازمند واقعی حرکت کرده و در صدد است تا با حذف یارانه خانوارهای پردرآمد، به هدف اصلی که اختصاص این منابع به بخشهای تولیدی و سرمایه گذاری های زیر بنایی است، دست یابد.

مولاوردی به امضای تفاهمنامه ای برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی احتمالی اشاره و پیشگیری از آسیب ها در حوزه زنان و خانواده را یکی از وظایف این معاونت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا در سالهای آینده بتوان اعتبارات مورد نیاز برای این حوزه را بطور کامل تامین کرد.

بیش از 5/ 2 زن سرپرست خانوار

وی در سی امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران که به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) و روز ملی مددکاری اجتماعی در تهران برپا شده بود، در سخنانی گفت: بیش از دو میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده اند که بسیاری از این افراد مهارتهای لازم و پشتوانه کافی برای تامین نیازهای مالی افراد تحت پوشش خود را ندارند.

معاون رییس جمهوری، تحت پوشش سازمانهای حمایتی قرار گرفتن بخشی از این خانوارها را در همین راستا دانست و افزود: علاوه بر مسایل و مشکلات اقتصادی ، بخش عمده ای از مشکلات این گروه از زنان معطوف به مسایل فردی ، روانی و ارتباطی است که در حیطه مسوولیت ها و تعاریف حرفه مددکاری می گنجد.


 زنان اصلی ترین مخاطبین مددکاری

معاون رییس جمهوری گفت: در همه جوامع ، زنان جزو نخستین قربانیان بسیاری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی اند و از این منظر زنان آسیب دیده در جامعه ما نیز از اصلی ترین مخاطبین حرفه مددکاری هستند.

مولاوردی تصریح کرد: مقوله مددکاری یکی از ضروری ترین مصادیق قابل پیگیری برای جوامع در حال گذار و تغییر است و مشکلات و مسایل عدیده و پیچیده ای که گریبانگیر افراد، خانواده ها و گروه های مختلف در جوامع بزرگ و کوچک می شود، بسیاری از افراد را نیازمند دریافت حمایت از جانب سازمان های رسمی و غیررسمی می کند.


افزایش شمار کودکان خیابانی و دختران فراری

وی ، شمار روز افزون کودکان خیابانی ، دختران فراری از منزل ، کودکان در معرض انواع آسیبهای جسمی - روانی و جنسی ، خشونت های خانگی و همسرآزاری ، بحرانهای روحی - روانی و افسردگی ، انواع اعتیاد، بیماریهای صعب العلاج و بسیار پرهزینه، عصیان و بی بندوباریهای جوانان، مشکلات ناشی از تورم و گرانی ، بیکاریهای آشکار و نهان ، حاشیه نشینی و مهاجرت های انتخابی یا تحمیلی و دهها مشکل بزرگ و کوچک دیگر توان و یارای حل مشکل و مقابله با مسایل را از افراد و بزرگترها و حلقه های دوستان و خانواده ها و حتی نهادهای مدنی سلب کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: جا دارد که فرهنگ نوع دوستی و همدلی و مددرسانی در قالب علمی و مهارتی خود و به صورت سیستماتیک در جامعه جایگاه پیدا کند و نیازی که در اثر اقتضائات یک جامعه در حال گذار به طور طبیعی در لایه های آشکار و پنهان جامعه و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی ایجاد شده است، به صورت اصولی و صحیح پاسخ داده شود و این نیاز بجز رشد تقویت و حمایت از مفهوم و حرفه مددکاری ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که روز به روز به سمتی حرکت کنیم که از جمعیت مددجوی کشور کاسته و به مددکاران ما افزوده شود تا حمایتگری و خدمت رسانی بیشتری به مددجویان واقعی که هنوز نتوانسته اند از این حیطه آسیبهای اجتماعی خارج شوند، ارائه شود.

در این همایش همچنین مراسم تحلیف و ادای سوگند گروه برگزیده ای از فارغ التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی دانشگاههای سراسر کشور و تقدیر از مددکاران اجتماعی و فعالین این حوزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha