رییس بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت بیمه‌های پزشکان داخلی باید با جدیت دنبال شود، تاکید کرد: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به عنوان نماینده بخشی از پزشکان کشورند که با وجود گذراندن نیمی از عمرشان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و درمانی، هنگام ورود به عرصه فعالیت شغلی خود از حداقل حقوق برخوردار نیستند و حتی بیمه هم نشده‌اند.

سلامت نیوزرییس بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت بیمه‌های پزشکان داخلی باید با جدیت دنبال شود، تاکید کرد: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به عنوان نماینده بخشی از پزشکان کشورند که با وجود گذراندن نیمی از عمرشان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و درمانی، هنگام ورود به عرصه فعالیت شغلی خود از حداقل حقوق برخوردار نیستند و حتی بیمه هم نشده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، دکتر ایرج خسرونیا در مراسم اختتامیه بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: بیمه کردن رزیدنت‌ها، فلوشیپ‌ها و پزشکان شاغل در بخش خصوصی از جمله خواسته‌های این انجمن از وزیر بهداشت است، چرا که اگر دانشجویان پزشکی و فلوشیپ‌ها از همان دوران دانشجویی بیمه شوند، پس از اتمام تحصیل با سابقه بیمه وارد بازار کار می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متخصصان داخلی فعالیت با ابزارهای تشخیصی مانند آندوسکوپی و ... را آموزش دیده‌اند اما متخصصان سایر رشته‌ها از فعالیت این پزشکان در این حوزه جلوگیری می‌کنند که موجب وارد شدن لطمه به فعالیت متخصصان داخلی است.

رییس بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: توجه بیش از پیش به آموزش فوق تخصصی در بخش‌های دولتی باعث شده است که آموزش‌های پزشکان متخصص داخلی و پزشکان عمومی با اختلال مواجه شود و آموزش‌های ضروری متخصصان داخلی و پزشکان عمومی با محرومیت روبرو شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha