شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 147195

یک کارشناس طب سنتی دلایل گرفتگی صدا صبحگاهی و راه‌های رفع آن را تشریح کرد.

سلامت نیوز:  یک کارشناس طب سنتی دلایل گرفتگی صدا صبحگاهی و راه‌های رفع آن را تشریح کرد. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, لارنژیت یا گرفتگی صدا ناشی از ریفلاکس از اختلالات نسبتاً شایع حنجره است که منجر به گرفتگی صدا می‌شود.

در شرایطی که دریچه بین معده و مری عملکرد موثری نداشته باشد، برگشت اسید معده گلو باعث التهاب حنجره می‌شود. شایع ترین نشانه آن گرفتگی صدا در اول صبح و در شروع صحبت است، همچنین بوی بد دهان, مزه تلخ و تند دهان در اول صبح, احساس التهاب در گلو, پاک کردن مکرر گلو یا خارج کردن خلط, سرفه‌های مکرر و عفونت مکرر نای از نشانه‌های برگشت اسید معده به گلو است.

سید جواد علوی درباره گرفتگی صدا ناشی از ریفلاکس عنوان کرد: برای رفع ریفلاکس مهمترین اقدام, اصلاح عادات غذایی و شیوه صحیح غذا خوردن است و تقویت معده در مرحله بعدی درمان باید انجام گیرد.

راه‌های تقویت معده برای رفع ریفلاکس

1.غذا را باید به خوبی جوید تا غذا با بزاق کاملا آغشته شود و سپس بلعیده شود. خوب نجویدن غذا باعث هضم ناقص می‌شود که موجب تنبلی روده‌ها و تولید گازهای بد بو می‌شود که این گازهای جذب خون می‌شود و حتی بوی بد دهان را ایجاد می‌کند.

2.بهتر است افراد تا گرسنه واقعی نشدند غذا نحورند چرا که مصرف غذا قبل از هضم غذای قبلی خود موجب تضعیف معده می‌شود و هضم غذا را مختل می‌کند.

3.مصرف غذا با آرامش و آهستگی صورت گیرد چرا که تُند غذا خوردن خود موجب بروز نفخ می‌شود.

4.گفتن مطالب شاد در سر سفره خود از عوامل هضم غذا محسوب می‌شود. خنده دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به دفع بهتر مواد زائد کمک می‌کند.
5.مصرف مایعات همراه با غذا خود از عوامل تضعیف معده است.

6. مصرف کنجد و شنبلیله برای افرادی که دچار ریفلاکس هستند, ضرر دارد.

7.مصرف مویز بادام, مربای آمله, مربای هلیه, ماش, کرفس, نعناع و عسل به رفع ریفلاکس کمک می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha