رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اهدای عضو دو بیمار 27 و 44 ساله، شش نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

سلامت نیوز: رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اهدای عضو دو بیمار 27 و 44 ساله، شش نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

دکتر رضا حسن یزدی در حاشیه اهدای عضو این دو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در گفت وگو با ایرنا افزود: با رضایت دو خانواده ایثارگر مبنی بر اهدای عضو دو مرد 27 و 44 ساله که دچار مرگ مغزی شده بودند، جان شش بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

وی اظهار کرد: کبد اهدایی جوان 27 ساله به شیراز و دو کلیه وی نیز برای پیوند به بیمارستان های هاشمی نژاد و لبافی نژاد انتقال پیدا می کند و قلب، کلیه و کبد بیمار مرگ مغزی دوم نیز به ترتیب برای پیوند به بیمارستان شریعتی، لبافی نژاد و امام خمینی(ره) انتقال داده می شود.

وی با بیان اینکه بیماران مرگ مغزی سراسر کشور برای اهدا عضو به بیمارستان هفتم تیر منتقل می شوند، افزود: بیمار 27 ساله از استان کردستان و بیمار 44 ساله نیز از شهرستان شهریار به این بیمارستان منتقل شده بودند.

دکتر یزدی با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری این نهمین مورد از اهدای عضو در بیمارستان هفتم تیر است، تصریح کرد: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداکار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست کشور دارد.
متعلق به شهرستان شهریار است.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد وقوع پنج هزار تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور هستیم، ادامه داد: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.

وی با اشاره به مراحل اهدای عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران وی از خانواده هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می شوند خواست تا حداکثر 72 ساعت تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد دیگر نمی تواند جوابگوی پیوند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha