شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 147213

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه جهت‌گیری انجمن‌های پزشکی با سمت و سوی صنفی شدن اشتباه است، خاطر نشان کرد: انجمن‌ها باید بجای جهت‌گیری صنفی، کارهای علمی خود را ارتقا دهند و عملکرد علمی خود را افزایش داده و ساماندهی کنند.

سلامت نیوزوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه جهت‌گیری انجمن‌های پزشکی با سمت و سوی صنفی شدن اشتباه است، خاطر نشان کرد: انجمن‌ها باید بجای جهت‌گیری صنفی، کارهای علمی خود را ارتقا دهند و عملکرد علمی خود را افزایش داده و ساماندهی کنند

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی در آخرین روز از برگزاری بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با بیان اینکه انجمن‌های علمی می‌توانند در کمک به رفع بسیاری از مشکلات نظام سلامت و بهداشت کشور موثر باشد، یادآور شد: متاسفانه انجمن‌های علمی شرایطی را دنبال می‌کنند که در جهت برخورد با متخلفان و خلافکاران نیست و اگر به دنبال رفع این شرایط نباشیم، آینده جامعه پزشکی آن چیزی نمی‌شود که در گذشته از آن تصور شده بود.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های متخصصان داخلی از جمله رشته‌های مادر در طبابت است، گفت: در قدیم شایسته‌ترین افراد به رشته داخلی سوق داده می‌شدند، اما امروزه رشته‌های جراحی اغلب پرطرفدارتر از رشته‌های داخلی است، چرا که بیمه‌ها و بازار کار آینده به نسبت بهتری به دانشجویان نشان می‌دهد.

رشته‌های نسخه نویسی نیازمند بازنویسی جدی است

هاشمی با بیان اینکه رشته‌های نسخه نویسی نیازمند بازنگری جدی است، افزود: پزشکان بهترین قضاوت کننده و تصمیم گیرنده برای چگونگی اجرای‌ اقدامات هستند. بنابراین با توجه به بررسی رشته‌های نسخه نویسی در وزارتخانه، امیدواریم بتوانیم راهکارهای مفیدی برای آن پیدا کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به سیاست‌های کلی دولت در خصوص مهار تورم و طرح تحول نظام سلامت، تاکید کرد: برنامه طرح تحول نظام سلامت از جمله بهترین اقدامات در جهت رفع مشکلات درمانی جامعه است. همچنین در باب تعرفه‌های پزشکی، مصمم هستیم تا نهایت سخت‌گیری به عمل آید؛ چرا که اگر سازمان نظام پزشکی درست عمل می‌کرد این مسئولیت دوباره به دولت برگردانده نمی‌شد و اگر ما درست عمل می‌کردیم می‌توانستیم خود درباره این موضوع تصمیم بگیریم.

وی در پایان با بیان اینکه تخت‌های درمان در بیمارستان‌ها با کمبود مواجه است، گفت‌: هم اکنون ما نیازمند 70 تا 80 هزار تخت درمان در بیمارستان‌ها هستیم و برای تکمیل این کمبودها کمک‌های بخش خصوصی الزامی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha