شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 147214

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم اجرای طرح تمام وقت پزشکان گفت: اگر قرار باشد سرلوحه کار دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش باشد، اعضای هیات علمی باید حضور تمام وقت داشته باشند، اما این به روال گذشته شدنی نیست، یعنی نمی‌توان اساتید را وادار به حضور کرد.

سلامت نیوزوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به لزوم اجرای طرح تمام وقت پزشکان گفت: اگر قرار باشد سرلوحه کار دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش باشد، اعضای هیات علمی باید حضور تمام وقت داشته باشند، اما این به روال گذشته شدنی نیست، یعنی نمی‌توان اساتید را وادار به حضور کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی در شانزدهمین همایش آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: حضور تمام وقت اساتید باید با تشویق صورت گیرد و تشویق به این معنا است که مراکز باید مدرن بوده و تجهیزات بیشتری داشته باشند. معتقدم ارتقای آموزش عالی در حوزه پزشکی با تمام وقت بودن همراه است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش پزشکی اظهار کرد: اساس کار ما آموزش است و حاصل آموزش در جامعه و در خدمت نظام سلامت اعم از بهداشت و درمان قرار می‌گیرد. در طول 35 سال گذشته بازنگری که تغییر جدی در پی داشته باشد، صورت نگرفته و در عین حال سبکی که آموزش می‌دادیم کاملا بومی نبوده است. امیدواریم تغییر جدی در این زمینه صورت گیرد. قدم اول در جهت ساماندهی مراکز آموزش عالی در حوزه پزشکی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشته شده و قدم‌های بعدی هم باید برداشته شود.

وزیر بهداشت درمورد نتایج بازرسی 560 بیمارستان نیز توضیح داد: بازرسی بیمارستان‌ها توسط 150 بازرس انجام شد و نتایج آن فردا به سمع روسای دانشگاه رسانده می‌شود که نیازی به اعلام رسانه‌ای وجود ندارد، زیرا اگر بیمارستانی مشکل داشته، اشکال به کار خودمان وارد است و باید اصلاح شود، یا برعکس اگر برخی مراکز خوب عمل کرده‌اند باید مورد تقدیر قرار گیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha