شایعه ای که با بررسی لینکها و توئیت ها و مطالب منتشره مشخص میشود که از طریق گروههای معاند نظام و به قصد تخریب منتشر میشود.کلمه کلیدی مورد استفاده کاربران #مهاباد بود. پس از بررسی روند فعالیت کاربران در سه روز اخیر به نتایج جالبی رسیدیم که حاکی از فعالیت فوق العاده زیاد کاربران از کشور عربستان سعودی دارد!

ردپای عربستان سعودی در آشوبهای پس از واقعه مهاباد

سلامت نیوز:فریناز خسروانی کارمند  ٢٥ساله هتل تارای مهاباد، چند روز پیش وقتی به محل كارش رفت هرگز برنگشت و خانواده او عزادار شدند. وی که گفته میشود خودش را از طبقه چهارم هتل به پایین پرتاب كرده ، پلیس و تمام مردم شهر مهاباد را با معمایی بزرگ روبه‌رو كرد.

به گزارش سلامت نیوز مرگ مشكوك و جنجالی فریناز خسروانی، اعتراضات زیادی در پی داشت . معترضین حتی باوجودیکه  هنوز هیچ كس از دلیل اصلی این مرگ باخبر نیست،دست به آتش سوزی هتل زدند.

خودكشی یا جنایت دو فرضیه‌ای است كه همچنان در هاله ای از ابهام وجود دارد اما شایعات در فضای مجازی رنگ و بوی خشونت گرفته است و احساسات مردم را شدیدا تحریک کرده تا جاییکه کشته شدن این دختر هموطن کُرد در مهاباد آذربایجان غربی تبدیل به مساله ملی شده ، اما به راستی این انگیزه برای چنین حرکتی از کجا ناشی شده است؟

ادفر معاون استانداری آذربایجان غربی ، اما میگوید که قوه قضائیه با قاطعیت در حال بررسی موضوع است .این در حالیست که شایعه امنیتی بودن فردی که منجر به خودکشی این دختر شده هر روز در فضای مجازی پررنگ تر میشود و مردم را خشمگین تر میکند.
شایعه ای که با بررسی لینکها و توئیت ها و مطالب منتشره مشخص میشود که از طریق گروههای معاند نظام و به قصد تخریب منتشر میشود.پس از بررسی ها ی بعمل امده در فضای مجازی مشخص شد بسیاری از کاربران از اولین لحظه شنیدن این خبر در شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیسبوک و اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب نمودند.

کلمه کلیدی مورد استفاده کاربران #مهاباد بود. پ پس از بررسی روند فعالیت کاربران در سه روز اخیر به نتایج جالبی رسیدیم که حاکی از فعالیت فوق العاده زیاد کاربران از کشور عربستان سعودی دارد!اما سوالی که پیش می آید این است که چرا کاربران عربستانی نسبت به این واقعه اینقدر حساس شده اند و دیگر اینکه چرا زمانیکه هنوز خیلی از کاربران ایرانی از آن باخبر نبوده اند به این سرعت این خبر به دست سعودیها رسیده و انها در صدد انتشار گسترده ان برآمدند؟


در نمودار زیر روند فعالیت کاربران و نام کاربران برتر را مشاهده می‌کنید:


 
همانطور که می‌بینید ۵ کاربر برتر به زبان عربی و از کشور عربستان سعودی خبرهای مربوطه را منتشر نموده‌اند. هشتگ #مهاباد در توییتر در بین کاربران ایرانی هم اکنون در زمره مهمترین اخبار دنیا قرار دارد!
آمار فعلی مربوط به امروز (روز سوم )‌ می‌باشد. روز دوم این فعالیت آمار مربوط به کشور عربستان ۶۲ درصد بود.
جنسیت ۷۸ درصد افراد مرد و این افراد بر روی کلمه خاصی مثل «غیرت» تاکید داشتند.


 

اما چه لینک‌هایی در توییت‌های حاوی هشتگ #مهاباد استفاده شد؟
توجه شما را به لینک سوم و پنجم جلب می‌کنیم!


و در آخر توجه شما را به کلمات کلیدی استفاده شده در این ماجرا جلب می‌کنیم. به کلمات کلیدی عربی دقت کنید!


 
شاید بررسی بیشتر فضای مجازی و روند فعالیت کاربران و ملیت آنان نشان دهنده وقوع یک توطئه جدید برای اقدام علیه امنیت ملی کشورمان باشد که لزوم هوشیاری کاربران ایرانی و عکس العمل به موقع و بدون حساسیت های بیجا را نشان میدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عزیز جان دوشاو ! کاربران برتر اول پنجم که یکی بودند.