متاسفانه امروز پارک های بوکان مملو شده از انسان های متخلف و معتادانی که سرسبزی و طراوت این فضا ها را با آتش زدن چوب درختان و انبار کردن ضایعات ناشی از استعمال مواد افیونی به نابودی کشاندند.

سلامت نیوز:متاسفانه امروز پارک های بوکان مملو شده از انسان های متخلف و معتادانی که سرسبزی و طراوت این فضا ها را با آتش زدن چوب درختان و انبار کردن ضایعات ناشی از استعمال مواد افیونی به نابودی کشاندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بوکان نیوز ؛ طبیعت انسان همیشه سرسبزی و خرمی را می پسندد ، امروز اگر به شهرهای دور دست سفر میکنید اولین جایی که برای استراحت و اسکان انتخاب میکنید مسلماً پارک ها و فضای سبز است ، چرا که روح و روان انسان برای سرزندگی نیازمند هوای سالم به تبع داشتن درختان و فضای سبز آن شهر است.

وقتی بزرگترین چرخ فلک شهر در پارک جنگلی میچرخید اما معلوم نیست چه شد که به یکباره آن همه طراوت و سر سبزی و شور حضور مردم در پارک ها و فضای سبز دیگر در شهر موج نمی زند و گویی که شهروندان چهاردیواری خانه ها را به حضور در پارک ها ترجیح داده اند دلیل چه میتواند باشد.

فراموش نمیکنیم پارک های ساحلی ، ملت ، شقایق ، شهرک فرهنگیان مملو بود از خانواده هایی که با همراه داشتن کودکان خود بخش زیادی از وقت خود را صرف در پارک ها میکردند و شور و هیجانی به پا بود ، اما متاسفانه امروز پارک های بوکان مملو شده از انسان های متخلف و معتادانی که سرسبزی و طراوت این فضا ها را با آتش زدن چوب درختان و انبار کردن ضایعات ناشی از استعمال مواد افیونی به نابودی کشاندند.

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده ها لازم است که کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کند، لذا داشتن وسایل و امکانات تفریحی در شهرهای مدرن، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن و شهری شده و تا حدی برای جوامع عصر حاضر مهم است که مسئولان مرتبط با این موضوع حاضر به سرمایه گذاریهای کلان در جهت رضایتمندی شهروندان و صد البته درآمدزایی برای زیرمجموعه خویش هستند.

هزینه هایی که مردم در مکانهای تفریحی و تفرجی صرف می کنند به عنوان سودی سرشار به حساب می آید، همچنین اینگونه مکانها و امکانات موجود در آن نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در جذب گردشگر دارد. گردشگرانی که حاضرند حتی مسافتهای طولانی را طی کرده و به اینگونه مکانها بروند.

شهر بوکان به عنوان دومین و پرجمعیت ترین شهر استان، در این خصوص دارای معضلات و مشکلات زیادی است که همت تمامی مسئولان این شهرستان را میطلبد، همتی که باید علیرغم وعده های مسئولین به صورت فوریتی مدنظر قرار گرفته تا رضایت شهروندان در این خصوص جلب و شهروندان خویی مکانی برای سپری کردن اوقات فراغت خود داشته باشند.

در واقع میتوان بوکان را امروز جزو محدود شهرهای کشور عنوان کرد که شهر بازی کودکان ندارد و در شرایط کنونی نمی توان بوکان را شهر دوستدار کودک یا حتی در برخی مناطق دوستدار شهروند توصیف کرد.

البته باید اینطور بگوئیم که از کدام استاندارد سخن می گوئیم، کدام وسیله ما استاندارد است؟ ماشین های ما استاندارد است، رفتارهای ما استاندارد است، معابر ما استاندارد است، مدیریت ما استاندارد است و… وقتی هچ کدامشان استاندارد نیست چه انتظاری داریم که شهربازی ما استاندارد باشد.!

یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد شهربازی در بوکان ، استفاده از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی است که در این بخش نیز چالش های خاصی وجود دارد، چراکه همین فضای موجود برای شهربازی در داخل شهر، علیرغم اینکه توسط برخی آقایان برای امورات دیگری درنظر گرفته شده ولی کماکان بلا استفاده باقی مانده است.

مسئولین محترم !، مدیران دستگاههای اجرایی و فرهنگی میبایست به جای ورود به مسائل سیاسی و ارائه گزارشات آنچنانی ، این درد را دریابند و چاره ای بیاندیشند ، تا این معضل فراگیر نشده است تدبیری نمایند ، نکند به جای واکاوی و بررسی ابعاد شکل گیری این پدیده شوم و پیدا کردن راه حل پیشگیری از گسترش آن ، منتقد درج این گونه اخبار در این پایگاه خبری باشید و مدام در جلسات بگویید که این رسانه در صدد کاشت بذر ناامیدی و ایجاد فضایی پر تنش در شهرستان است که اگر این گونه باشد باید فاتحه آزادی بیان را در این شهر واند.

به امید اینکه مسئولین محتـرم بوکان و دیگر نهادهای دخیل در این امر اقدامی عاجل اتخاذ نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عالیه. باید مسئولین مرتبط پیگیر شن