وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از بخش خصوصی در ورود به مبحث توریست درمانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبرداد.

کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر درباره توریست درمانی در مناطق آزاد گفت: یکی از زمینه های توسعه مناطق آزاد کشور پذیرش توریستهایی است که برای درمان به ایران می آیند و با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در دنیا در امور پزشکی و درمانی است، به نظر می رسد که بتوان این زمینه را گسترش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون در مناطق آزاد زیرساختهای ارائه خدمات به توریستها نیاز به تقویت دارد، به این معنا که در مناطق آزاد، برای ارائه خدمات به ساکنان احتیاج به هماهنگیها و تقویت بیشتر زیرساختها داریم.

وی تصریح کرد: اما این پتانسیل بالقوه وجود دارد که مناطق آزاد کشور تبدیل به محل ارائه خدمات به گردشگران شوند. این یکی از اهرمهایی است که میان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای همکاری وجود دارد.

لنکرانی خاطرنشان کرد: البته وزارت بهداشت بنا ندارد که به صورت مستقیم در این زمینه ها سرمایه گذاری کند ضمن اینکه در این زمینه تکلیف قانونی نیز ندارد.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت بهداشت به عنوان دستگاه اعتباربخش و ارزیابی کننده می تواند در موضوع توریست درمانی  در مناطق آزاد وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha