سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمات به بیمه شدگان،‌ گفت:‌ امروزه بیمه‌ها تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده و بیشتر به منافع مالی خود می‌اندیشند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمات به بیمه شدگان،‌ گفت:‌ امروزه بیمه‌ها تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده و بیشتر به منافع مالی خود می‌اندیشند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با انتقاد از عملکرد نامطلوب بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمات به بیماران، افزود:‌ هر بیمه تکمیلی بر اساس توافقی که با سازمان‌ها و دستگاه‌های مورد نظر دارد مطالبات خود را وصول می‌کند اما با این وجود امروزه خدمات درستی ارایه نمی‌دهد و حمایت خوبی از بیماران صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بزرگترین ضعف ما آن است که امروزه نتوانسته‌ایم بیمه‌ها را تجمیع کنیم و همین عامل به ضعف عملکرد بیمه‌ها انجامیده است؛ بیمه‌ها باید برای ارایه خدمت پای کار باشند و تا زمانی که خلاء تجمیع بیمه‌ها در کشور وجود داشته باشد چنین معضلاتی را شاهد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی باید حمایت خوبی از بیمه‌شدگان خود داشته باشند، تصریح کرد: ‌در گذشته شاید بین بیمه‌ها،‌ سازمان نظام پزشکی، ‌دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بر سر تعرفه‌ها اختلاف وجود داشت اما حال این مشکل رفع شده است و هیچ عذری برای عدم حمایت از سوی بیمه‌ها پذیرفته نیست.

وی یادآور شد:‌ بدون‌شک کم‌کاری از سوی بیمه‌ها به ویژه بیمه تکمیلی به جهت آن است که این بیمه‌ها تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و رسالت اصلی خود را فراموش کرده‌ و تنها به تجارت خود می‌اندیشند درحالی که این می‌تواند در ذهنیت افراد فضای نامطلوبی را بر جای گذارد.

قربانی با بیان اینکه نگاه اقتصادی و تجارتی بیمه‌ها منجر به ضعف عملکرد آنها شده است، تاکید کرد: درحالی که اگر بیمه‌ها در کنار دولت بوده و به وظیفه خود عمل کنند می‌توانند خدمات اثربخشی به بیمه‌شدگان خود ارایه کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بروز مشکلات متعدد در حوزه سلامت به دلیل کم‌کاری بیمه‌های تکمیلی در ارایه خدمات،‌ گفت: با توجه به اینکه هنوز در سیستم دولتی نتوانسته‌ایم فضای خوبی را برای بخش درمان فراهم کنیم لذا اغلب بیماران به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و در این شرایط ارایه نامطلوب خدمات بیمه‌های تکمیلی موجب افزایش هزینه‌های درمان خواهد شد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha