سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به آلودگی های دریای خزر گفت: تا کنون اقدام اساسی و قاطعی برای رفع آلودگی دریای خزر در بعد بین المللی انجام نشده است.

سلامت نیوز:  سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به آلودگی های دریای خزر گفت: تا کنون اقدام اساسی و قاطعی برای رفع آلودگی دریای خزر در بعد بین المللی انجام نشده است.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال های گذشته سهم ما از دریای خزر بسیار کاهش پیدا کرد، پیش از این کشور ایران و اتحاد جماهیر شوروی از دریای خزر به طور برابر سهم داشتند اما وقتی به کشورهای مختلفی تقسیم بندی شد، این سهم نیز میان کشورها پراکنده شد و سهم کشور ما از دریای خزر کاهش پیدا کرد.

حق ایران در بهره‌برداری از دریای خزر ضایع شده است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه حق ایران در بهره برداری از دریای خزر ضایع شده است، گفت: متأسفانه ما از منابع نفت و گاز خود در دریای خزر اصلا استفاده نکرده ایم اما همواره آلودگی های دریای خزر را شاهد بودیم.

وی در ادامه به همکاری های بین المللی برای رفع آلودگی های دریایی اشاره کرد و گفت: در رابطه با آلودگی های نفتی در دریای خزر نیازمند همکاری های منطقه ای هستیم و متأسفانه این همکاری بین المللی وجود ندارد و تا کنون اقدام اساسی و قاطعی درباره رفع آلودگی دریای خزر انجام نشده است، بنابراین این مساله عزم همه کشورهای حاشیه دریای خزر را می طلبد.

دو عامل اصلی آلودگی دریای خزر

این نماینده مجلس، ورود مواد نفتی و فاضلاب های صنعتی را مهم ترین عامل اصلی آلودگی دریای خزر عنوان کرد و افزود: اگر فکری برای آلودگی دریای خزر نشود به زودی آلودگی این پهنه آبی به یک چالش بین المللی تبدیل می شود.

حسینی صدر تصریح کرد: ما در فراکسیون محیط زیست مجلس بارها درباره آلودگی دریای خزر با مسئولان مربوطه بحث و بررسی کرده ایم و مرکز پژوهش های مجلس نیز بررسی علت آلودگی دریای خزر را در دستور کار خود قرار داده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان یادآور شد: موضوع آلودگی های دریای خزر تنها با همکاری بین کشورها و تدابیر مناسب برای جلوگیری از ورود مواد نفتی به دریای خزر رفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha