آلودگی هوای منطقه نفت خیز عسلویه، از سوی کاربران مورد سئوال قرار گرفته. همچنین برخی مسئولان می گویند عوارض تنفسی و پوستی در انتظار کارگران و مردم ساکن در این منطقه است ولی کسی پاسخگو نیست.

سلامت نیوز: آلودگی هوای منطقه نفت خیز عسلویه، از سوی کاربران مورد سئوال قرار گرفته. همچنین برخی مسئولان می گویند عوارض تنفسی و پوستی در انتظار کارگران و مردم ساکن در این منطقه است ولی کسی پاسخگو نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرآنلاین، یکی از کاربران درباره این موضوع نوشته است: در باره آلودگی هوای عسلویه که طبق گفته برخی مسئولان سازمان استاندارد، 15 برابر کثیف تر از هوای تهران میباشد و خیلی از بوی گاز مردم این منطقه دارند زجر میکشند، ولی تا حالا صداشون به گوش کسی نرسیده، (پیگیری کنید).

همچنین در این رابطه، «ابوالفضل اشرف منصوری» رئیس انجمن صنفی کار‌شناسان ایمنی و بهداشت کار کشور، اعلام کرده: با توجه به نوع آلودگی‌هایی که در جریان احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های نفت و گاز در منطقه عسلویه تولید می‌شود چندان دور از انتظار نخواهد بود که در آینده نزدیک یا دور شمار قابل توجهی از افرادی که هم اکنون به عنوان کارگر در این منطقه حضور دارند به عوارض تنفسی یا پوستی مبتلا شوند.

مسئولان پاسخ نمی دهند

پیگیری ها از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به نتیجه نرسید و این نهاد مسئول، پاسخی در این باره نداد.

ولی امید جوکار، مسئول کانون انجمن صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان بوشهر اعلام کرد: ما هیچ اشرافی روی این موضوع نداریم و موضوع آلاینده های هوا مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان است. ما حتی اطلاعاتی درباره میزان آلایندگی در منطقه عسلویه نداریم و باید دانشگاه در این باره پاسخ دهد.

او درباره اینکه حوزه کاری اش، مربوط به کل استان بوشهر و همچنین منطقه عسلویه می شود و چرا اطلاعاتی از آلودگی هوا و بیماری افراد و کارگران منطقه ندارد، توضیح داد: مناطق اطراف در حوزه کار ما نیست. در خصوص مسایلی که عنوان شده هم تاکنون مراجعه کننده ای نداشتیم. واقعیت این است که امور منطقه عسلویه مصداق یک بام و دو هواست. مسئولان این منطقه خیلی جاها مستقل عمل می کنند. لذا کنترل این مسایل در اختیار ما نیست و در این رابطه نیز گزارشی به ما ارجاع نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha