وزیر بهداشت در حالی از نبود نقد درست و حسابی در حوزه سلامت انتقاد کرد که چندی پیش منتقدین را بیمار و تنگ نظر خوانده بود.

آقای وزیر‬،نقد درست و حسابی گوش شنوا میخواهد

سلامت نیوز:زهرا سادات خوشحالی :وزیر بهداشت در حالی از نبود نقد درست و حسابی در حوزه سلامت انتقاد کرد که چندی پیش منتقدین را بیمار و تنگ نظر خوانده بود.
به گزارش سلامت نیوز، هنوز زمان زیادی از بیمار خواندن منتقدین توسط وزیر بهداشت نگذشته که وی از نبود نقد درست و حسابی  در حوزه سلامت انتقاد میکند و میگوید : باید فرصتی را ایجاد کنیم تا افراد منتقد در زمان مسئولیت ما به نقد بپردازند، انتقاد در زمان تصدی بهتر از زمانی است که مسئولیت خود را ترک کرده ایم.

وزیر بهداشت که چندی پیش در مطلبی که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده بود منتقدان طرح تحول سلامت را "قلیل " و "بیمار" و "تنگ نظر " خواند امروز در کمال تعجب از نبود انتقادات در سیستم خود شکایت دارد.

این در حالیست که سخنان وزیر بهداشت در روز جهانی ماما هم اعتراض جامعه پرستاری را برانگیخت. پرستارانی که از سوی وزیر بهداشت متهم به زورگویی و تندرو ی شدند هم منتقدینی به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند که بعد از گذشت سالها هنوز به مرحله اجرا در نیامده اما نه تنها به اعتراضاتشان گوش شنوایی نیست بلکه مکررا متهم به سیاسی کاری هم میشوند.

وی همچنین با تمام قوا برای عدم پخش سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری تلاش کرد.تلاشی که هر چند دیر اما بالاخره به ثمر نشست و پخش این سریال متوقف شد.سریالی که با دید انتقادی سعی در نمایش طنزگونه اتفاقات در بخش بهداشت و درمان داشت.نامه نگاری هایی که با مسئولین صدا و سیما انجام گرفت خود گواه بر این مدعاست.

انتقادات وزیر به منتقدین برای عدم وجود نقد درست و حسابی در حالی صورت میگیرد که وزارت بهداشت از سلامت نیوز به عنوان قدیمی ترین پایگاه خبری ِ منتقد سیستم بهداشت و درمان برای حضور در همایشها و نشستها و حتی همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت هیچ گونه دعوتی صورت نگرفته و افراد در روابط عمومی این وزارتخانه سعی دارند که  از حضور خبرنگاران سلامت نیوز در نشست های خود جلوگیری کنند و علاوه بر این به درخواستهای مصاحبه این خبرنگاران هم پاسخی داده نمیشود.
وزیر بهداشت که خود را حامی و علاقه مند به نقد و منتقد میداند باید نیم نگاهی هم به رویکردها و واکنشهای خود طی اتفاقات مختلف و هم به مجموعه تحت امر خود بیندازد تا شاید برخی واقعیات برایش نمایان شود. اینکه منتقدین حرفهای مورد علاقه سیستم وزارت بهداشت را بزنند که دیگر نقد نیست! شاید بهتر باشد ایشان نقد را برای رسانه ها و منتقدین به روشنی تعریف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    8 1
    سلام و درود بر مدیریت فرهیخته و عدالت پیشه سلامت نیوز، تنهاسایت حامی پرستاران و عدالتخواهان الحق که درست گفتید از وزیری که با منتقدین خود بدترین برخوردها رو میکنه وتاب هیچونکه نقدی را ندارد (مث فشار بر صداوسیما و جلوگیری از پخش تکرار برنامه "ثریا " که (که نقدی چالش برانگیز همزاه با امارهای واقعی وتکاندهنده از فاز سوم طرح تحول سلامت(واقعی کردن تعرفه ها!!! )بود)،حذف برنامه های اقای شریفی مقدم از صداو سیما و جلوگیری از پخش انها و...) و تمام تلاش خود را برای خاموش کردن و بایکوت کردن انها میکند و میگوید که حامی منتقد است نباید انتظار داشت که از شما که سایتی انتقادی د ر این حوزه هستید برای شرکت در ان همایش کذایی دعوت کند
  • علی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    6 1
    با تشکر از مسؤلین سایت وزین سلامت نیوز با صراحت می گویم استراتژی وزیر بهداشت صرفا دفع وقت به منظور سرازیر کردن مبالغ کلان اعتبار طرح تحول سلامت به جیب پزشکان است و انصافا در تامین این هدف موفق بوده است.ضمنا بنده مکرر انتقاد می کنم لیکن مطالبم در سایت نمایش داده نمی شود .
  • صادق ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    1 0
    خواهر گرامی. این روزها منظور وزیر محترم از نقد فقط بیشتر سرازیر شدن نقذینگی به وزارتشان جهت جلوگیری از زیر میزی گرفتن همکارانش می باشد.لطفا این معنا را هم به معانی نقد و نفادی در فرهنگ لغط خود اضافه نمایید. بعد هر چقدر خواستید انتقاد کنید
  • حامد ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    1 0
    واقعا ممنون!! خسته نباشید جانانه از طرف تمام پرستاران ایران زمین بابت حمایت های این خبرگزاری و تنها صدای به حق این گروه خدوم که همیشه حقش خورده شده!! امیدوارم برای همیشه اینگونه رفتار کنین!! خدا پشت و پناه حق خواهان
  • رحمانی ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    1 0
    با سلام وجدان های بیدار جامعه خود قاضی عادلی است و به خوبی تشخیص می دهد که حق با کیست و باسرکوب کردن منتقدین فقط زمان بیشتری طول می کشد تا آفتاب از پشت ابر بیرون بیایدو هرگز آفتاب برای همیشه پشت ابر نمی ماند.
  • رحمن ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام سرکار خانم خوشحالی از اینکه حقایق را بازگو می کنید خوشحالم چون کمتر کسی در این زمان پیدا می شود که به جای محافظه کاری دیت به نوشتن حقایق ببرد ولذا جای تقدیر دارد. آقای وزیر اگر به انتقادات توجه ای داری این همه پرستار در وزارت تحت امرتان دارند فریاد از بی عدالتی می کشند اینکه تعرفه کار این قشر زحمتکش را با زد وبندی که با ببمه ها بعمل آورده اید فقط به پزشک پرداخت می کنید واینکه در وزارت تحت امرتان درآمد نجومی از مزد زحمت دیگران برای پزشک تعریف می کنید ودگر گروه های تیم درمان را نادیده انگاشته اید .اگر مرد عمل وعدالت هستید بسم الله