عضو هیات رئیسه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس، با تاکید بر توجه ویژه دولت به مشکلات معلولان، گفت: با اجرای کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان و ارایه لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی دولت بخش بزرگی از مشکلات این قشر مرتفع می‌شود.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس، با تاکید بر توجه ویژه دولت به مشکلات معلولان، گفت: با اجرای کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان و ارایه لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی دولت بخش بزرگی از مشکلات این قشر مرتفع می‌شود.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، اجرای کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان را ضروری عنوان کرد و گفت: معلولیت نباید در جامعه برای معلولان محدودیت و ناتوانی ایجاد کند لذا سازمان تامین اجتماعی موظف است هر چه سریعتر قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان را در خصوص همه معلولان اجرا کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، دلیل اجرا نشدن کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: به گفته دولت تنها دلیلی که باعث اجرانشدن کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان شده کمبود بودجه و اعتبارات بوده است.

خضری ادامه داد: طبق ادعای دولت چون در بحث پرداخت حقوق و مزایای معلول بازنشسته پیش از موعد و جایگزینی آن مشکل دارند این قانون ناقص اجرا شده است لذا امیدواریم که دولت با برطرف کردن مشکلات اقتصادی خویش هر چه سریعتر این قانون را در مورد همه معلولان  اجرا کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خواهان توجه بیشتر دولت به مشکلات  معلولان شد و گفت: لازم است سازمان تامین اجتماعی مشکلات اجرا نشدن کامل قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان را هر چه زودتر مرتفع کند و همچنین امیدواریم که مشکلات رفاهی، معیشتی و استخدامی این قشر هر چه زودتر حل شوند.

وی تصریح کرد: درطی سالهای گذشته قوانین متعددی برای حمایت از معلولان، تصویب و ابلاغ شده اند اما متاسفانه در زمان اجرا یا هرگز رنگ اجرا به خود ندیده اند  و یا ناقص اجرا شده اند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس، بیان کرد: در خصوص لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان چندین سال است که پیگیر آن هستیم و اخیرا در جلساتی که با وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی داشتیم خوشبختانه عنوان کردند که لایحه را به دولت فرستادند که پس از مصوب شدن در دولت به مجلس فرستاده شود که امیدواریم پس از تصویب این لایحه اصلاحی قسمت اعظمی از مشکلات حقوقی معلولان برطرف شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث حمایت از معلولان باید به نوعی باشد که به معلولان ماهیگیری یاد بدهیم چون خیلی از این افراد کارآفرین هستند و در بحث تولید و  چرخه اقتصادی می توانند نقش بسزایی ایفا نمایند، نباید این افراد را سربار جامعه بدانیم لذا باید با تصویب هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان خدمتی به این قشر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha