وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه بیماران روانی و خانواده‌هایشان با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: ما نیز به عنوان وزارت بهداشت با مشکلات جدی روبه رو هستیم چرا که در مقابل‌مان یک بیماری نیست و صدها بیماری وجود دارد.

بیماران روانی مشکل دارند، اما مشکلات وزارت بهداشت هم جدی است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه بیماران روانی و خانواده‌هایشان با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: ما نیز به عنوان وزارت بهداشت با مشکلات جدی روبه رو هستیم چرا که در مقابل‌مان یک بیماری نیست و صدها بیماری وجود دارد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، به وجود 12 میلیون بیمار روانی در کشور اشاره کرد و در مورد زمان اجرای طرح تحول برای این بیماران توضیحاتی داد.
وی گفت: اکنون نمی‌توانم هیچ قولی بدهم به جز اینکه در زمینه دارو در سال جاری کمک ویژه‌ای به این بیماران نسبت به سال گذشته انجام دهیم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم بیمه‌ها را متقاعد کنیم تا بیماران مزمن را تحت پوشش بیشتری قرار دهد.
وی با بیان اینکه خدمات به بیماران روانی از 10 روز به 55 روز ارتقا یافته است و این یک گام مثبت و مؤثر است ادامه داد: امیدواریم در مورد بیماران مزمن هم بتوانیم بیمه‌ها را تشویق کنیم تا پوشش بهتری داشته باشد.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که چه زمان طرح تحول نظام سلامت برای بیماران روانی نیز اجرایی می‌شود، گفت: تا اینجای کار در طرح تحول برنامه‌ای برای این بیماران دیده نشده چرا که نمی‌توان کاری را آغاز کرد و بعد از یک سال آن را متوقف کرد، اقدامات باید با برنامه‌ریزی و تدبیر صورت گیرد.
وزیر بهداشت ادامه داد: ما در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تحول بیماران روانی نیز هستیم و همان طور که ملاحظه می‌کنید کمتر اتفاق افتاده که من در جایی صحبت کرده باشم و اشاره‌ای به این گروه از بیماران که جزو مظلوم‌ترین‌ها هستند نکرده باشم.
وی با اشاره به اینکه سال تحویل را در یک مرکز روانپزشکی و در کنار بیماران روانی بوده است، گفت: ما قبول داریم که مشکلات آنها و خانواده‌هایشان جدی است اما در عین حال مشکلات ما نیز خیلی جدی است چرا که با یکی، دو بیماری مواجه نیستیم.
هاشمی تأکید کرد: ما به عنوان وزارت بهداشت با صدها بیماری مواجه هستیم که نیاز به کارهای جدی دارند اما باید به همه آنها به صورت تدریجی رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    جناب وزیر عملکرد جنابعالی به کسی می ماند که سوزن را در خانه گم کرده و به علت نبودن چراغ ،در کوچه به دنبال آن می گردد . اگر کاری را بلد نیستید لطفا با بیراهه پیمایی طرح کذایی سلامت موجب از دست رفتن منابع محدود این ملت مظلوم و پیچیده تر شدن مشکلات نشوید . به قول خودتان اگر پزشک خوبی هستید ،طبابتتان را بکنید و کار را به اهلش واگذار کنید.