پژوهشگران علوم پزشكی بار دیگر تاكید كردند: رژیم غذایی مادر در دوران بارداری تاثیرات مهم و قابل توجهی روی سلامت جنین بر جای می‌گذارد.

بر اساس نتایج این تحقیق، تاثیرات فوق به حدی است كه گاهی ممكن است تا دوران بزرگسالی كودك نیز ادامه پیدا كند.

این پژوهش بر روی دو گروه از جانداران آزمایشگاهی و غیرانسان، لاغر و چاق صورت گرفته است.

در این آزمایش معلوم شد؛ اگر مادری كه عادت داشته از رژیم غذایی غنی از چربی مصرف كند در دوران بارداری از خوردن این غذاها منع شود خطر ابتلای جنین به عارضه‌ای موسوم به NAFLD افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، به گروه دیگری از این مادران در دوران بارداری به جای غذای حاوی چربی زیاد، مواد غذایی كم چرب داده شد كه در نتیجه معلوم شد با این تغییر خطر بروز NAFLD در جنین به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، این مطالعات از سوی یك گروه بین‌المللی از پژوهشگران به سرپرستی دكتر كوین گوروو و جاكوب فریدمن انجام گرفته است و نشان می‌دهد كه یك جنین در حال رشد در شكم مادر به شدت در برابر مواد غذایی كه مادر مصرف می‌كند، حساس و آسیب پذیر است بویژه خوردن چای زیاد در طول بارداری تاثیر چشمگیری روی جنین می‌گذارد كه اغلب ممكن است ناخوشایند باشد.

پژوهشگران تایید كردند: حتی اگر مادر چاق نباشد اما زیاد غذای چرب بخورد باز هم ممكن است برای رشد جنین مشكلی ایجاد كند.

با توجه به این نتایج، داشتن یك رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بسیار مهم است و به رشد یك جنین سالم كمك زیادی می‌كند. این پژوهش هم چنین با همكاری محققان دانشگاه سلامت و علوم اورگون و دانشگاه كلورادو صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha