عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرسودگی و کمبود آمبولانس، نیروی انسانی و تخت اورژانس را از معضلات پایگاه های اورژانس کشور عنوان کرد وگفت: انتظار داریم دولت و وزارت بهداشت رفع مشکلات پایگاه های اورژانس را در اولویت برنامه های اجرایی خود قرار دهند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرسودگی و کمبود آمبولانس، نیروی انسانی و تخت اورژانس را از معضلات پایگاه های اورژانس کشور عنوان کرد وگفت: انتظار داریم دولت و وزارت بهداشت رفع مشکلات پایگاه های اورژانس را در اولویت برنامه های اجرایی خود قرار دهند.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت استخدام نیرو در پایگاه‌های اورژانس، تصریح کرد: متاسفانه  در حال حاضر پایگاه‌های اورژانس در کشور با  کمبود شدید نیرو مواجه هستند لذا امیدواریم هر چه سریعتر این معضل حل و مرتفع شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به علت کوچک سازی دولت، محدودیت در استخدام نیرو وجود دارد در حالی‌که نمی‌شود برای کوچک سازی مردم متضرر شوند بهتر است دولت کارهای خدماتی اورژانس‌ها مثلا حمل بیمار یا وظایف دیگر را به شرکت‌های خصوصی واگذار کند، علاوه بر این ضروری است دولت هر چه سریعتر برای معضل کمبود نیرو یک راهکار اساسی لحاظ کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه فرسودگی آمبولانس‌ها و نبود تجهیزات پیشرفته در پایگاه‌های اورژانس جان بیماران را به خطر خواهد انداخت، گفت: چون پایگاه‌های اورژانس نقش مهمی در حفظ سلامت مردم دارند می توان با خرید تجهیزات جدید و با کیفیت سطح کیفیت خدمت‌رسانی را در اورژانس ها افزایش داد، امیدواریم دولت با نگاه ویژه به وزارت بهداشت با  خرید تجهیزات پیشرفته، ناوگان فرسوده را از رده خارج کند.

وی با بیان اینکه برای از رده خارج کردن تجهیزات و ناوگان فرسوده در پایگاه های اورژانس باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم، تصریح کرد: برای رفع معضلات اورژانس باید کمبودهای این مجموعه را از سال قبل در بودجه اختصاص داده شده به وزارت بهداشت لحاظ کنند که برای استخدام نیرو یا خرید ناوگان مشکل نداشته باشند ولی متاسفانه ما هرگز برنامه منسجم و مدونی در این خصوص نداشته ایم.

آریایی‌نژاد تصریح کرد: لازم است طبق استانداردهای مشخص شده وزارت بهداشت، برای ناوگان و تجهیرات اورژانس‌ها یک عمر مفید لحاظ شود که بعد از طی زمان سپری شده این ناوگان حتما از رده خارج شوند و اینطور نباشد که 30 الی 40 سال بعد از زمان سپری شده تازه به فکر چاره باشیم؛ چطور برای دارو تاریخ تولید و انقضا داریم ولی برای ناوگان و تجهیزات نباید داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، ادامه داد: ولی متاسفانه در کشور درمان را مقدم تر از پیشگیری می دانند در حالیکه با پیشگیری می توانیم هزینه های درمان را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم دولت برای تامین نیاز اورژانس‌ها، استخدام نیرو در این بخش، خرید سیستم‌های ارتباطی و سخت افزاری و آمبولانس  را در دستور کار خود قرار دهد و امکانات و تجهیزات ویژه و مطابق استانداردهای روز دنیا در پایگاه های اورژانس کشور به کار گرفته شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 0
    بابا اورژانس های کشور از لحاظ کمبود نیرو عملیاتی در شرایط سختی بسر میبرند.فشار کاری زیاد بر روی تکنسین ها و افت کیفیت و انگیزه کاری
  • بهمن ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    9 0
    کمبود نیروی اورژانس باعث فرسودگی نیروهای شاغل شهرستانها گریده،چرا وزیر هیچ کاری برای اورژانس شهرستانها نمیکند!؟؟
  • میلاد ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    2 0
    واقعا اورژانس کشور از کمبود نیروی عملیاتی رنج می برد.