مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشور از نیاز ۴ میلیارد تومانی برای کمک هزینه مراکز توانبخشی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند معلول خبر داد.

سلامت نیوز:  مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی کشور از نیاز ۴ میلیارد تومانی برای کمک هزینه مراکز توانبخشی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند معلول خبر داد. 

 زهرا نوع‌پرست در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه در ارتقای توانمندی معلولان و خانواده‌هایشان، سازمان بهزیستی در حال حاضر نزدیک به 950 مرکز توانبخشی آموزشی در سراسر کشور راه‌اندازی‌کرده است که به حدود 32 هزار مددجوی تحت پوشش خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه برخی مددجویان از اطراف شهرهای دارای مرکز برای استفاده از خدمات آموزشی به این مراکز مراجعه می‌کنند و غالباً نیز از اقشار محروم هستند، جهت هزینه رفت‌و‌آمد آنها در سال گذشته اعتباری با میزان سرانه 50 هزار تومان در نظر گرفته شد که بر حسب نظر کارشناسان در شهرستان‌ها از طریق مراکز به آنها داده شد.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه بهزیستی همچنین گفت: با عنایت به اینکه مداخلات توانبخشی در جمعیت زیر 15 سال در مراکز کودک ناشنوا و کم‌شنوا (مراکز تربیت شنیداری) و مراکز کودک نابینا و کم‌بینا و مراکز جسمی حرکتی در اولویت پرداخت کمک هزینه بودند یکی دیگر از حمایت‌های سازمان بهزیستی برای خانواده‌های نیازمند آنها، درنظر گرفتن کمک هزینه شهریه مراکز بود تا جایی که برخی خانواده‌های نیازمند در برخی استان‌ها فقط ماهیانه 50 هزار تومان برای فرزندان خود در این مراکز پرداختند.

وی افزود: سال گذشته برای این اقدام یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شد و برای نخستین بار صورت گرفت که توانست تا یک دوم هزینه پرداختی خانواده‌ها راکاهش دهد، امسال نیز برای این اقدام و پوشش هشت هزار نفر در این طرح حدود سه برابر مبلغ مذکور اعتبار لازم است که منتظر تخصیص و ابلاغ آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha