معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: مظنون اصلی حادثه مهاباد پس از دستگیری اعترافاتی داشته است. وی افزود: مظنون در همان ساعات اولیه دستگیر شد و در اختیار دادسرا قرار گرفت که اکنون کارهای قضائی وی در حال انجام است. همچنین تعدادی مظنون نیز در این استان دستگیر شده و تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

سلامت نیوز: معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: مظنون اصلی حادثه مهاباد پس از دستگیری اعترافاتی داشته است. وی افزود: مظنون در همان ساعات اولیه دستگیر شد و در اختیار دادسرا قرار گرفت که اکنون کارهای قضائی وی در حال انجام است. همچنین تعدادی مظنون نیز در این استان دستگیر شده و تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،منتظرالمهدی همچنین گفت: هیچ ردپایی از مظنونان انتظامی و امنیتی در پرونده حادثه مهاباد وجود ندارد و مظنون در همان ساعات اولیه دستگیر شد. این اظهارات در شرایطی است که در هفته گذشته مرگ «فریناز خسروانی» کارمند جوان هتل تارای مهاباد، در این شهر به محل اعتراضات مردمی تبدیل شد و پس از آن برخی از افراد معترض، اقدام به آتش‌زدن هتل تارای این شهر کردند.

بااین‌حال روایت مردم مهاباد از مرگ مشکوک «فریناز خسروانی»، کارمند جوان هتل تارای این شهر، به‌گونه دیگری است. مردم این‌گونه روایت می‌کنند که فریناز، بنابر درخواست مسئولان هتل، سفارش غذای فرد متهم به تعرض را به اتاق وی می‌برد و فرد متهم، به قصد تعرض به او، در اتاق را قفل می‌کند. فریناز در این کشاکش باهمکارانش از طریق تلفن اتاق، تماس می‌گیرد اما نیمه‌تمام‌ماندن آن تماس و ممانعت یکی از مسئولان هتل، مانع از کمک‌کردن به فریناز می‌شود. فریناز به قصد ممانعت از تعرض، خود را به تراس هتل می‌رساند تا با رساندن خود به تراس اتاق کناری که در فاصله ٥/١متری قرار گرفته، خود را نجات دهد، اما دست‌هایش طاقت نمی‌آورند و از طبقه چهارم تنها هتل چهارستاره مهاباد به پایین پرت می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.


چهار روز پس از این اتفاق، یعنی در روز پنجشنبه ١٧ اردیبهشت، تصاویر مراسم خاکسپاری «فریناز خسروانی» در شبکه‌های اجتماعی و دست‌به‌دست‌شدن آنها، تعداد زیادی از مردم این شهر را به واکنش وامی‌دارد و آنها از بعدازظهر پنجشنبه تجمع آرام خود را مقابل هتل تارا آغاز می‌کنند، اما به گفته منابع محلی، تجمع به تشنج کشیده شده و آتش تشنج، دامن هتل تارا را می‌گیرد و این هتل از ساعت هفت بعدازظهر پنجشنبه تا بامداد جمعه در آتش می‌سوزد. حتی تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از این آتش‌سوزی نشان می‌دهد، برخی از معترضان خشمگین با پرتاب سنگ و تجمع‌های فشرده، مانع ورود ماشین‌های آتش‌نشانی می‌شوند و حالا از هتل تارای مهاباد اسکلتی سیاه‌رنگ باقی مانده است.

دیگر تفاوتی که در روایت‌ها وجود دارد، هویت فرد متهم‌به‌تعرض است. در همین رابطه، جعفر کتانی، فرماندار مهاباد، در رابطه با هویت فرد متهم‌به‌تعرض می‌گوید: «متهم بازرس یا ناظر هیچ نهادی نبوده است. او مدتی قبل در هتل کویستان مهاباد مشغول به کار بوده و این هتل را در ارتقای سطح استانداردهایش کمک کرده است و هتل تارا نیز به همین منظور متهم را به کار گرفته است و وی در این هتل مستقر شده است».


برخی شبکه‌های معاند با غلوکردن سعی داشتند جو را امنیتی کنند
با این حال معاون اجتماعی ناجا می‌گوید: در جریان حادثه مهاباد برخی شبکه‌های معاند با غلوکردن سعی داشتند جو را امنیتی کنند که با حضور به‌موقع مأموران استان و خویشتن‌داری نیروی انتظامی، جو آرامی برقرار شد. معاون اجتماعی ناجا در مورد آتش‌سوزی صورت‌گرفته در این حادثه افزود: چنین جوی ایجاد شده بود درحالی‌که مردم نسبت به هتل و رئیس هتل اعتراضاتی داشتند، اما با ورود پلیس تمکین کردند و مشکل خاصی پیش نیامد. ضمن اینکه در مراجعه مأموران اماکن انتظامی اتفاقی رخ نداده است. وی گفت: رئیس هتل و خانواده از به موضوع آگاه بوده‌اند و این خانم نیز از بالکن پرت و فوت شد، زیرا قصد داشت از یک بالکن به بالکن دیگری برود که متأسفانه پای وی سر خورد و از بالکن سقوط کرد.


این اتفاق در شرایطی افتاده است که به نظر می‌رسد عدم‌اطلاع‌رسانی به‌موقع مسئولان مهاباد و استان آذربایجان‌غربی نسبت به بررسی موضوع مرگ مشکوک «فریناز خسروانی» و پیگیری قضائی این موضوع در اسرع وقت، باعث شد شبکه‌های اجتماعی و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای وارد عرصه شوند و با اطلاع‌رسانی‌های غیرواقعی، زمینه خشم معترضان را فراهم کنند که نتیجه آن می‌تواند به‌ آتش‌ کشیده‌‌شدن کامل هتل تارای مهاباد باشد.

واکنش مسئولان استان آذربایجان‌غربی از این اتفاق دقیقا پس از به‌آتش‌کشیدن هتل آغاز شد. در اولین واکنش، علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی روز جمعه هفته گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران، در تشریح این اتفاق گفت: «برای بررسی مسائل و مشکلات روی‌داده در مهاباد که در پی سقوط یکی از کارکنان هتل تارا و متعاقب آن تجمع غیرقانونی انجام‌شده در مقابل این هتل، اتفاق افتاد، دو جلسه شورای تأمین آذربایجان‌غربی برگزار شده که جلسه شب گذشته (پنجشنبه) آن تا ساعت ٢:٣٠ دقیقه بامداد به طول انجامید. او افزود: «در روز یکشنبه گذشته ۱۳ اردیبهشت، یکی از بانوان شاغل در هتل تارای مهاباد از طبقه چهارم آن سقوط کرد و متأسفانه در این حادثه جان باخت که این ضایعه را به خانواده آن مرحومه تسلیت گفته و اعلام می‌کنیم مسئولان آذربایجان‌غربی و شهرستان مهاباد با جدیت و دقت در حال رسیدگی به ابعاد مختلف این موضوع هستند و در این راستا متهم احتمالی، دستگیر شده و دادگستری با دقت تمام موضوع را بررسی می‌کند».

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: «متعاقب این حادثه سایت‌های عمدتا بیگانه و وابسته به جریان‌های کومله و دموکرات که اهداف ضدانقلابی دارند، شروع به فضاسازی براساس منافع تفرقه‌اندازانه خود کردند و درصدد القای ارتباط داشتن شخص متهم در این حادثه با نهادهای امنیتی کشور بودند درحالی‌که این فرد از فعالان بخش خصوصی بوده و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی و دولتی ندارد».

وی تصریح کرد: «متهم، مشاور بخش خصوصی بوده و برای بررسی وضعیت هتل چهارستاره تارا در این محل مستقر بود تا مسئولان این مجموعه را برای ارتقای درجه هتل‌داری کمک کند».معاون سیاسی- امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روز گذشته مأموران انتظامی و امنیتی در ‌‌نهایت خویشتن‌داری به مدیریت تجمع پرداختند و بدون شلیک هیچ گلوله و خشونتی با استفاده از روش‌های معمول مدیریتی در چنین اتفاقاتی، این رویداد را خاتمه دادند، اما باید دانست که خویشتن‌داری نیروهای انتظامی و امنیتی همیشگی نیست و درصورت تکرار تخلفات و تجمعات غیرقانونی به‌شدت با تهییج‌کنندگان و آسیب‌زنندگان به اموال شخصی و عمومی برخورد خواهد شد.


رادفر با تشریح نحوه ارتباط متهم و قربانی این حادثه اظهار کرد: «آنچه روشن است اینکه یک آشنایی قبلی بین این دو وجود داشت و احتمالا آنها قصد ازدواج داشته‌اند به‌طوری‌که متهم، زن قبلی خود را طلاق داده بود، اما بر اساس معاینات پزشکی‌قانونی روی جسد متوفی، هیچ رابطه غیراخلاقی‌ای بین این دو نفر شکل نگرفته است، اما به دلیل نحوه برخورد و دخالت مدیر هتل که خانواده مرحومه را در جریان آشنایی و دیدار این دو در یکی از اتاق‌ها قرار داده بود، مرحومه تلاش کرده تا برای حفظ آبروی خود و روبه‌رونشدن با مادرش که به دعوت مدیر هتل به این مجموعه دعوت شده بود، از اتاقی به اتاق دیگر از طریق بالکن داخل شود که در همین حین سقوط کرده و جان می‌بازد».


واکنش محسنی‌اژه‌ای به حادثه مهاباد
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره مرگ دختر مهابادی توضیحاتی ارائه کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ دختر مهابادی گفت: یک توصیه به اصحاب رسانه دارم و آن اینکه وقتی اتفاقی می‌افتد چرا گاهی ناخودآگاه این جریان را قبل از اینکه ماهیت آن را بفهمیم، در سطح بسیار وسیعی نشر می‌دهیم و برای مردم مخاطره ایجاد می‌کنیم؟

یک سایت یا یک فرد نااهل کاری می‌کند، بعد ما آن را آن‌قدر منتشر می‌کنیم و پروبال می‌دهیم، حال اینکه اصلا حقیقت چیز دیگری است. وی با بیان اینکه این کار خدمت به جامعه نیست بلکه یک نوع تشویش اذهان عمومی و به‌مخاطره‌انداختن افکار عمومی است، گفت: در این قضیه فردی به جهاتی این اتفاق برایش افتاده یا خودش برای خودش پیش آورده است. بعد یک فرد نااهل دیگر آمده کاری کرده و الان هم در حال بررسی است. این اصلا جا نداشت که این قضیه را به این شکل طرح کنند و به آن بپردازند. محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر اجازه می‌دادند از همان اول درست رسیدگی می‌شد، شاید مشکلات کمتر بود؛ الان هم نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وارد و افرادی که در این زمینه لازم بوده، احضار و بازداشت شده‌اند. وی با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، گفت: وقتی مسائل روشن‌تر شد، من یا دیگران آن را خدمت شما مطرح خواهیم کرد. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که اعتراف متهم این پرونده، که معاون اجتماعی ناجا از آن خبر داده، چه بوده است؟ گفت: اجمالا اینکه تقصیر دارد، در این قضیه فی‌الجمله روشن است، ولی فعلا باید اجازه بدهیم موضوع رسیدگی و جزئیات روشن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha