یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 147296

یک فوق‌ تخصص آنکولوژی گفت: با پیشرفت‌های کنونی علم پزشکی در ایران شانس بهبودی کودکان مبتلا به بیماری‌های مختلف سرطان و تومورهای مغزی در مجموع بیش از ۵۰ درصد است.

سلامت نیوزیک فوق‌ تخصص آنکولوژی گفت: با پیشرفت‌های کنونی علم پزشکی در ایران شانس بهبودی کودکان مبتلا به بیماری‌های مختلف سرطان و تومورهای مغزی در مجموع بیش از ۵۰ درصد است .

کامبیز داوری در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص اهمیت تشخیص به ‌موقع سرطان در کودکان، اظهار کرد: بیماری‌های سرطان کودکان در مقایسه با بزرگسالان تفاوت‌هایی دارد که به دلیل قرار گرفتن سنین رشد، درمان به‌هنگام آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از این ‌رو باید توجه و دقت بیشتری در زمینه تشخیص بیماری داشته باشیم.
داوری تصریح کرد: عوامل ژنتیکی، فامیلی و خانوادگی در بروز بیماری سرطان کودکان اثرگذار است؛ این در حالی است که بیماری‌های سرطان در بزرگسالان به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌ها، مواد شیمیایی، سموم، تغذیه نامناسب غذایی و عفونت‌ها بروز می‌کند.
این فوق‌تخصص یادآور شد: تشخیص و درمان به‌هنگام بیماری سرطان کودکان در افزایش سن امید به زندگی آن‌ها نقش مهمی دارد. از این رو والدین در صورت مشاهده علائمی در این خصوص حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند تا در راستای درمان بیماری اقدام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha