رییس انجمن علمی - تخصصی باروری و ناباروری با ابراز نارضایتی از آنچه كه «اجرایی نشدن بیمه ناباروری» خواند، گفت: انجمن‌های علمی و تخصصی خواهان اجرایی شدن بیمه ناباروری هستند.

دكتر محمدرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تبعات اجتماعی و روانی ناباروری در زوج‌ها و بحث «بیمه خدمات ناباروری» كه از چندی پیش مطرح شده، گفت: در زمینه بیمه خدمات ناباروری سمینارها و كنگره‌هایی برگزار شده و تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی گفت: علیرغم تلاش‌های انجمن علمی - تخصصی باروری و ناباروری و همچنین موافقت‌های عنوان شده از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، هنوز هیچ اقدام عملی در جهت استفاده زوج‌های نابارور از خدمات‌ بیمه‌ای درمان‌های ناباروری صورت نگرفته است.

رییس انجمن علمی تخصصی انجمن باروری و ناباروری با اشاره به تاكید ریاست جمهوری در جهت اجرای بیمه ناباروری گفت: علت آن كه هنوز بیمه ناباروری حالت اجرایی به خود نگرفته مشخص نیست. در این زمینه انجمن‌های علمی و تخصصی و مردم خواهان اجرای بیمه خدمات ناباروری هستند.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام كارشناسان، میزان ناباروری در جهان 15 درصد گزارش شده است. همچنین حدود 5/2 میلیون زوج نابارور در ایران تخمین زده می‌شود كه حدود 750 هزار زوج به درمان‌های پیشرفته ناباروری نیاز دارند. همچنین هر سیكل درمان ناباروری به طور متوسط حدود 5/2 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha