دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: گاهی دم از امنیت می‌زنیم اما احساس امنیت وجود ندارد. امنیت اجتماعی باید درون خانواده‌ها تامین شود و این با آموزش عمومی ما میسر است چرا که آموزش عمومی از وظایف جمعیت هلال احمر است.

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: گاهی دم از امنیت می‌زنیم اما احساس امنیت وجود ندارد. امنیت اجتماعی باید درون خانواده‌ها تامین شود و این با آموزش عمومی ما میسر است چرا که آموزش عمومی از وظایف جمعیت هلال احمر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی اصغر احمدی در سومین آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی جمعیت هلال احمر کشور که امروز یکشنبه 20 اردیبهشت سال جاری در بوستان ورشو در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از نکات برجسته جمعیت هلال احمر ماموریت‌های بین‌المللی است. ماموریت ابتدایی جمعیت هلال احمر امداد و نجات است ولی توجه به توانمندسازی اجتماعی در مراحل بعدی اساسنامه آمده است.

وی افزود: امداد و نجات الزاماً کارهای فیزیکی مانند آواربرداری، جستجوی زنده‌یاب و مرده‌یاب نیست. امروزه از امداد و نجات به عنوان کاهش خطرپذیری یاد می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مددکاران می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی قبل،حین و  بعد از حادثه انجام وظیفه کنند، حتی در بحران‌ها مدیریت در بحران معنی دارد اگر در شرایطی در یک سازمان وزاتخانه یا استانداری امکانات و فضای مناسب وجود داشته باشد و امنیت برقرار باشد مدیریت عادی است. به تجربه عنوان می‌کنم که مدیریت در بحران شرایط بحرانی باید خود را نشان دهد و اظهار وجود کند.

احمدی ادامه داد: با توجه به آموزش‌هایی که داوطلبان دیده‌اند مدیریت بحران برای جامعه ما بسیار می‌توان التیام‌بخش باشد.

وی افزود:‌ در جمعیت هلال احمر کارکردهای متفاوتی وجود دارد اما همه ما یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن این است که بتوانیم در خدمت مردم ایران و دنیا باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، تصریح کرد: آموزش یکی از مهمترین مطالبی است که باید در آینده به آن بپردازیم ما 2 میلیون داوطلب داریم و به گفته ریاست محترم جمهور باید هدف گذاری کنیم تا در آینده این ظرفیت را بالا ببریم.

وی ادامه داد: باید همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه در هلال احمر نیز برنامه داشته باشیم و علاوه بر آن برنامه‌هایی نیز در سازمان داوطلبان و مددکاران داشته باشیم.
احمدی گفت: برخی وظایف مربوط به سازمان‌ها است اما هلال احمر محدودیتی ندارد به جز برنامه‌ها و امکاناتی که باید در خدمت آن باشد.

وی افزود: 40 هزار و 500 نفر داوطلب در کشور وجود دارد که این تعداد در برابر 80 میلیون جمعیت ایران عدد قابل قبولی نیست.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، اظهار داشت: باید استانداردسازی را انجام دهیم و نقشه جامعی داشته باشیم و بدانیم که ظرف 5 سال باید به کجا برسیم بنابراین باید اولویت جامعه را بدانیم.

وی افزود: ما باید برای ملت ایران امنیت ایجاد کنیم؛ گاهی دم از امنیت می‌زنیم اما احساس امنیت وجود ندارد امنیت اجتماعی باید درون خانواده‌ها تامین شود و این با آموزش عمومی ما میسر چرا که آموزش عمومی از وظایف جمعیت هلال احمر است.

وی افزود:‌ باید زبان را بدانیم و بر روی آن کار کنیم آموزش، شاه‌بیت قصه است.

احمدی ادامه داد: از سرکار خانم رافع انتظار دارم تا بیشتر با زمینه‌های مددکاری آشنا شوند ما باید زمینه‌های رشد و توسعه را بدانیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: اشتیاق مردم برای ورود به سازمان داوطلبان وجود دارد مقام معظم رهبری 3 سال گذشته در دیدار با اعضای جمعیت هلال احمر سه نکته را فرمودند که عبارت بود از اعتماد مردم نسبت به ما و این که جمعیت نباید وابستگی سیاسی، نژادی، قومی، قبیله‌ای و حتی مذهبی داشته باشد زیرا ما با انسان‌ها سر و کار داریم و از آن طرف نیز باید زمینه حضور مردم به ویژه نسل جوان را فراهم کنیم.

احمدی گفت:‌ سازمان داوطلبان جمیعت هلال احمر کشور در تدوین برنامه باید بداند از نظر آماری می‌خواهند به کجا برسد و از طرفی از نظر استانی نیز تفکیک قائل شویم  وقتی وارد استانی مانند سیستان و بلوچستان می‌شویم که صنعت، کشاورزی، خدمات و تجارت حداقلی در آنجا وجود دارد و توسعه کمی اتفاق افتاده است، نباید انتظار داشته باشیم که شرایط عادی باشد و این جاست که می‌گوید کسی که معاش خود را نمی‌تواند تامین کند نمی‌توان از آن انتظار داشته باشیم ما باید داوطلبی را در این مناطق تامین کنیم و ایجاد توازن و عدالت متوازن، مستلزم برنامه است.

وی با اشاره به حدیثی قدسی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم در کنار فرشتگان پرواز کنیم باید مانند خورشید نهر آب جاری بخشنده باشیم و مانند زمین فروتن بوده و همه را تحمل کنیم. همچنین باید در حفظ اسرار مردم مانند شب که همه جا را می‌پوشاند باشیم و آن را حفظ کنیم همچنین در برابر خداوند نیز باید تسلیم باشیم و به قول شیخ ابوالحسن خرقانی هر کس به سرای من درآید نانش دهید و از ایمانش نپرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha