مقوله فرهنگ و پرکردن اوقات فراغت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که یکی از این مقوله‌های فرهنگی سینما است، اما شهرستان بوکان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر و پیشینه تاریخی از مردمانی هنرمند و هنردوست متاسفانه فاقد سینما می باشد. این در حالی است که سینما یکی از مواردی است که در آن به مقوله ی فرهنگ بسیار تاکید دارد و اندیشه ها و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ در جامعه می گردد.

سلامت نیوز:مقوله فرهنگ و پرکردن اوقات فراغت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که یکی از این مقوله‌های فرهنگی سینما است، اما شهرستان بوکان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر و پیشینه تاریخی از مردمانی هنرمند و هنردوست متاسفانه فاقد سینما می باشد. این در حالی است که سینما یکی از مواردی است که در آن به مقوله ی فرهنگ بسیار تاکید دارد و اندیشه ها  و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ در جامعه می گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بوکـان نـیـوز ؛ امروزه رفتن به سینما به امری بسیار عادی تبدیل شده و افراد به صورت انفرادی، خانوادگی و یا دوستانه برای پر کردن بخشی از زندگی خود به سینما می روند. سینما؛ مکانی که برای تفریح سالم جامعه در کنار دیگر مکان های تفریحی در نظر گرفته شده است. ولی متاسفانه در شهر بوکان به دلیل نبود سینما این نوع تفریح و پر کردن اوقات فراغت به دور از ذهن پنداشته می شود.

مقوله فرهنگ و پرکردن اوقات فراغت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که یکی از این مقوله‌های فرهنگی سینما است، اما شهرستان بوکان با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر و پیشینه تاریخی از مردمانی هنرمند و هنردوست متاسفانه فاقد سینما می باشد. این در حالی است که سینما یکی از مواردی است که در آن به مقوله ی فرهنگ بسیار تاکید دارد و اندیشه ها  و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ در جامعه می گردد.

نبود سینما در بوکان و تعطیلی آن این آرزو را دست‌نیافتنی کرده است.

در حال حاضر؛ نبود حتی یک سینما در شهری با قدمت و پیشینه تاریخی بوکان به معضلی بسیار جدی تبدیل شده و بعد از سینما وحدت که تعطیل شد دیگر در شهر بوکان سالن سینمایی دایر نگردید.

نبود فرهنگ‌سرا ، سینما و مکانهای مناسب و استاندارد برای فعالیت گروه‌های هنری در بوکان ، یکی از مشکلات عمده‌ای است که هنرمندان بوکانی همواره با آن دست در گریبان هستند


وجود سینما در هر شهر زمینه‌ساز فرهنگ تئاتر و سینما است و استفاده خانواده‌ها در اوقات فراغت از این مکان فرهنگی می‌تواند سبب ارتقای فرهنگ هنری در شهروندان شود.
سینمای بوکان سالهاست که تعطیل است و هر زمان که از شهروندان فهیم بوکانی که از جلوی این سینما عبور می کنند، خیلی تأسف می‌خورند که چرا این سینما در این محل مناسب شهر باید تعطیل باشد.در حالیکه یکی از ستون‌های هنری ، سینما است که ارتباط با مخاطب که همان مردم هستند را برقرار می‌کند و این ارتباط در شهرستان بوکان قطع شده است.

شهر بوکان، شهر مردم فرهنگ پرور با داشتن جمعیتی بالغ بر ۲۷۰هزار نفر سالهاست که از داشتن یک پرده نقره ای بی بهره است در حالی که پتانسیل سومین شهر استان از نظر فرهنگ و هنر بر هیچ کس پوشیده نیست.

در حالیکه در بوکان مردم از نبود سینما رنج می برند و سالن های ویژه نمایش فیلم وجود ندارد در بسیاری از نقاط جهان حتی با یک سالن کوچک و دستگاه های دیجیتال پخش که هر روز نیز کوچک تر می شوند، نیز یک سینمای کوچک و شاید خانگی راه اندازی شده است.

سینما ؛ یکی از رسانه های پرمخاطبی می باشد که اکثر جوانان تمایل به آن دارند و یکی از پایه های فرهنگی هر شهر محسوب می گردد. سینما دارای کارکردهای بسیار متفاوتی می باشد که یکی از کارکردهای آن ایجاد روحیه شوق و نشاط در نسل جوان است. زمانی که جوانان بوکانی مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه نا خواه به تفریح های نامناسب روی می آورند و همین امر می تواند زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی باشد.

سینما برای بوکان یک نیاز است و جوانان شهر بوکان ، بدلیل نبود مکان های تفریحی در شهر، احساس سردرگمی و نبود شور و نشاط بسیار زیادی دارند و به نوعی می توان گفت شاداب بودن و داشتن روحیه در بین جوانان به دلیل نبود مکان های تفریحی سالم از بین رفته و  به نوعی دچار سرخورگی شده اند.

سینما‌ها در دنیا هر روز مدرن‌تر می‌شوند و جوان‌های ما باید دست به دعا باشند تا با همت و توجه مسئولان ، با ایجاد یک همدلی ، یک سینما در بوکان ساخته شود.

2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha