یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

برای بدست‌آوردن سلامت در یک کودک بیمار علاوه بر تجهیزات پزشکی، رژیم غذایی و روش های درمانی سایر وسایل جانبی حتی عروسک‌های در دست ‌آن‌ها می‌توانند نقشی تاثیر گزار داشته باشند.

سلامت نیوز: برای بدست‌آوردن سلامت در یک کودک بیمار علاوه بر تجهیزات پزشکی، رژیم غذایی و روش های درمانی سایر وسایل جانبی حتی عروسک‌های در دست ‌آن‌ها می‌توانند نقشی تاثیر گزار داشته باشند.

به گزارشسلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدیدترین پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه  واندربیلت همراه داشتن اسباب بازی از هر جنسی می‌تواند سبب افزایش خطر عفونت قبل و بعد از عمل جراحی و یا سایر روش‌های درمانی در کودکان بیمار در بیمارستان‌ها شود.
گفتنی است؛ پزشکان با اندازه گیری و کشف عناصر موجود در اسباب بازی‌های کودکان در بیمارستان ها انواع باکتری‌ها و عوامل بیماری زا و عفونی را در ‌آن ها شناسایی کرده اند.
پزشکان بر همین اساس به والدین و نیز کادر درمانی بیمارستان‌ها توصیه اکید می‌کنند عروسک‌های همراه کودکان را حتما قبل و بعد از عمل جراحی و یا درمان استریل کنند تا مانع سرایت زایی عوامل بیماری زا شود.
بسته به نوع اسباب بازی شستشو با مواد ضد عفونی کننده، شستشو با آب داغ و یا منجمد کردن اسباب بازی می‌تواند از خطر زا بودن  این وسایل بکاهد.

در عین حال وجود اسباب بازی همراه کودک باعث ایجاد نوعی آرامش روحی در کودک شده و تحمل شرایط درمان را برای او آسان‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha