یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 14733

یک متخصص مغز و اعصاب استفاده از مکمل های ویتامین D و به ویژه تماس با نور خورشید را در پیشگیری و کاهش درصد ابتلای به بیماری ام اس موثر دانست.

دکترسعید شاه بیگی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در ابتلای به بیماری ام اس ، عوامل محیطی است و این بیماری در مناطق سردسیر که نور خورشید و بالطبع ویتامین D کمتر است بیشتر ظهور می کند.

وی افزود: عوامل ژنتیکی و عفونی در کنار عوامل محیطی 3 فاکتور مهم در ایجاد بیماری ام اس هستند و بر خلاف تصور عمومی ، این بیماری با ویژگیهای شخصیتی مثل درونگرا و زود رنج بودن ارتباطی ندارد. همچنین این بیماری بر خلاف برخی از شایعات  در اقشار فرهنگی جامعه بیشتر مشاهده نمی شود. اما شیوع این بیماری در خانم ها دو برابر مردان است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: شایع ترین علائم  ام اس اختلالات حسی است که به شکل مورمور شدن یا بی حسی انگشت دست و پا ،  خواب رفتگی اعضای بدن به مدت طولانی از چند روز تا چند هفته همچنین اختلالات در دید و تار شدن چشم ، بروز پیدا می کند که حرکت چشم در این حالت درناک می شود.

وی افزود: ظهور این بیماری در سنین 20 تا 40 سالگی بیشتر مشاهده می شود و بر خلاف گذشته امروزه ثابت شده است که تشخیص زودهنگام علائم  این بیماری و اقدام درمانی به موقع آن می تواند به بهبود آن کمک کند.

شاه بیگی خاطر نشان کرد: تا کنون درمان قطعی برای ام اس شناخته نشده است اما می توان با استفاده از داروهای ویژه این بیماری به کند شدن روند بیماری و از بین رفتن پلاکهای ام اس در مغز به بهبود زندگی آنان کمک کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha