یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 147331

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: نخستین نوزادان حاصل از لقاح خارج رحمی در این مرکز متولد شدند.

سلامت نیوز:  مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: نخستین نوزادان حاصل از لقاح خارج رحمی در این مرکز متولد شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،  روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر امیر ارسلان سراجیان اظهار کرد: نخستین نوزادان حاصل از لقاح خارج رحمی که دو قلوی دخترند، متولد شده و هر دو نیز سالم هستند.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت رسمی مرکز درمان های ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون پیشرفت های خوبی در این مرکز حاصل شده و اکنون بسیاری از روش های نوین درمانی در این مرکز مورد استفاده هستند.

سراجیان گفت: در گذشته بسیاری از زوج های نابارور برای درمان به شهرهای دیگر به ویژه تهران مراجعه می کردند و علاوه بر رنج سفر، هزینه زیادی نیز به آنها تحمیل می شد.
مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: اکنون امکان درمان این بیماران با شرایط و تعرفه مناسب در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان فراهم شده و دیگر نیازی به مراجعه به شهرهای دیگر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون درمان هایی از جمله لقاح داخل رحمی، لقاح خارج رحمی و میکرواینجکشن (در این روش، یک اسپرم در محیط آزمایشگاه داخل یک تخمک تزریق می شود که به دنبال آن لقاح و تقسیم سلولی صورت می گیرد و جنین تشکیل می شود) در این مرکز انجام می شود و خوشبختانه تاکنون عمل های موفقی نیز انجام شده است.

سراجیان گفت: همچنین علاوه بر تولد نخستین نوزادان حاصل از لقاح خارج، چند نوزاد دیگر حاصل از این روش درمانی نیز در ماه های آینده متولد می شوند.

مرکز درمان های ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان در منطقه پردیس اهواز واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha