یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 147341

نـحـوه عـمل آن ایـن چنــین است که موم داغ را روی پوست پخش کرده و روی آن نوار باریکی از جنس پارچه و یا سلفون کشیـــــده و پـــس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یک حرکت...

سلامت نیوز: نـحـوه عـمل آن ایـن چنــین است که موم داغ را روی پوست پخش کرده و روی آن نوار باریکی از جنس پارچه و یا سلفون کشیـــــده و پـــس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یک حرکت...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا ، نـحـوه عـمل آن ایـن چنــین است که موم داغ را روی پوست پخش کرده و روی آن نوار باریکی از جنس پارچه و یا سلفون کشیـــــده وپـــس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یک حرکت سریع موم و نوار باریک را همراه با مو سریع از روی پوست میکشند.

مزایا: ارزان، سریع، در خانه قابل انجام است، چون موم انداختــن سبــب کنـــده شدن سلولهای مرده پوست نیز میشود بنابراین سبب لطافت و نرمی پوست نیز میگردد.

معایب: کثیف کاری زیاد دارد- ممکن است سـبـب عفـونت پــوست گردد و یا موها بطور یکدست و یکنواخت کنده نگردند- موهای کوتاهتر از 2 میلیمتر را ممکن است نکند.

رشد مجدد مو: پس از 6-3 هفته.

مومک انداختن به دو صورت میباشد:

*روش گرم (hot): ابتدا موم را گـرم کرده سـپـس لایـه نازگی از آن را در جهت رویش مو قرار می دهند. هنگامی که موم سرد شد و موها به آن چسبیده شدند با پارچه و یا سلفونی که روی موم قرار داده شده بود موها را برخلاف جهت رویششان کشیده و مو ها را از ریشه میکنند.

* روش سرد (cold): در این روش از موم سرد کـه از پیـش روی نــوارهـای بــاریـکـی آغشته شده اند استفاده میگردد.

نکته ها:

* پیش از استفاده موم باید در قسمت کوچکی از پوست تست حساسیت انجام گیرد.

* از این روش در افرادی که دیابت، واریس، خال و زگیل دارند نباید انجام گیرد.

* از این روش در نواحی مانند نـوک سینه، آلت تـنـاسلــی مــرد، مــژه ها، درون گوش و بینی، پوست تحریک شده، آفتاب سوخته و دارای جـراحت و افــرادی کــه بــه پوستشان کرمهای رتین آ، دیفرین و رنووا زده باشند نباید انجام گیرد.

* برای استفاده از این روش موها باید حداقل 2 میلی متر طول داشته باشند.

* موضع مورد نظر را پیش از موم انداختن با آب و صابون شسته و کاملا خشک کنید.

* هنگام کشیدن نوار موم، نوار را به سمت بالا نکشید آن را با زاویه 40 درجـه در حالی که با دست دیگر پوستتان را کشیده میکنید، نوار را با یک حرکت سریع بکشید.

* ایجاد سرخی و التهاب خفیف پس از موم انداختن طبیعی میباشد.

* 12 ساعت پس از موم انداختن ناحیه مورد نظر را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

* پس از موم انداختن پوست خود را با کرمهای آنتی باکتریال ضد عفونی کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha