یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 147346

متخصص قلب و عروق گفت: اگر فرد احساس درد، فشار، سفتی و سنگینی قفسه سینه که به گردن، فک، شانه‌ها و یک یا هر دو بازو منتشر شود، سوزش سردل، تهوع و سرگیجه داشته باشد، باید سریع به پزشک مراجعه کند.

سلامت نیوز: متخصص قلب و عروق گفت: اگر فرد احساس درد، فشار، سفتی و سنگینی قفسه سینه که به گردن، فک، شانه‌ها و یک یا هر دو بازو منتشر شود، سوزش سردل، تهوع و سرگیجه داشته باشد، باید سریع به پزشک مراجعه کند.

رضا صداقتی در گفت‌وگو با فارس در مورد علائم سکته قلبی گفت: یکی از شایعترین علامت سکته قلبی، شروع درد در قفسه سینه است که می تواند به شکل درد در زیر جناق سینه یا گردن و دست‌ها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست، کتف و شانه بروز کند.

وی ادامه داد: بنابراین شروع درد سینه به مدت 4 تا 6 هفته، احساس درد سینه در هر زمانی حتی موقع استراحت کردن، تشدید درد سینه زمانی که فعالیت کمی انجام شود را باید جدی گرفت.

این متخصص قلب و عروق افزود: از طرفی طبق دستور العمل های پزشکی اگر فرد احساس درد، فشار، سفتی و سنگینی قفسه سینه که به گردن، فک، شانه‌ها و یک یا هر دو بازو منتشر شود، سوزش سردل، تهوع یا استفراغ مرتبط با ناراحتی قفسه سینه، تنگی تنفس حاد و پایدار، ضعف، سرگیجه، سبکی سر و از دست دادن هوشیاری داشته باشد باید فرد برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کند.

صداقتی گفت: در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد 20 دقیقه طول می‌کشد و درد ممکن است به صورت خنجری و فشردگی در قفسه سینه باشد.

وی افزود: این دردها معمولا با علائمی مثل تعریق شدید و احساس سردی در تمام بدن همراه است که تپش قلب و افت فشار خون و گاه نیز افزایش فشار خون رخ می دهد.

پیشگیری

این متخصص قلب و عروق گفت: یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار،ماهی و مرغ و مصرف محدود نمک و قند برای پیشگیری از بیماری های قلبی توصیه می شود.

صداقتی تصریح کرد: داشتن تحرک بدنی و ورزش کردن و عدم مصرف دخانیات از دیگر عوامل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha