یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 147353

با افزایش سن، به تدریج پوست حالت كشسانی و درخشندگی خود را از دست می دهد. گرچه پیر شدن پوست یك فرایند اجتناب ناپذیر است اما با رعایت چند راهكار ساده می توان از بروز زودهنگام چین و چروك ها پیشگیری كرد.

سلامت نیوز:با افزایش سن، به تدریج پوست حالت كشسانی و درخشندگی خود را از دست می دهد. گرچه پیر شدن پوست یك فرایند اجتناب ناپذیر است اما با رعایت چند راهكار ساده می توان از بروز زودهنگام چین و چروك ها پیشگیری كرد.

    رطوبت رسانی صحیح به پوست

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ كمبود آب بدن یكی از مهم ترین عوامل زمینه ساز ایجاد چین و چروك پوست می باشد. از همین رو لازم است تا نیازهای روزانه پوست تامین شود كه در وهله اول باید به نوشیدن حداقل یك و نیم لیتر آب در هر روز اشاره كرد. البته به جای آب می توان چای، قهوه، آبمیوه و سوپ نیز میل نمود. استفاده از كرم مرطوب كننده نیز از دوران نوجوانی توصیه مهم دیگری است. كرم لایه های سطحی اپیدرم را مرطوب می كند كه البته باید كرم را متناسب با نوع پوست انتخاب كرد.

برای اینكه متوجه شوید پوست خشك شده است یا نه، آن را به آرامی بین انگشت شست و سبابه بگیرید. اگر پوست دچار كم آبی شده باشد، ظاهری شبیه كاغذ مچاله دارد كه همان چین و چروك های ریز است. در صورتی كه كمی پوسته پوسته شود،‌ چربی كمی دارد و پوست خشك است.

    محافظت در برابر پرتوهای خورشید

گرچه خورشید در تشكیل ویتامین D بدن نقش دارد و تاثیری مهمی در روحیه و خلق و خو خواهد داشت اما آسیب هایی جدی نیز برای پوست به همراه دارد. مواجهه طولانی مدت در معرض  اشعه های خورشید بدون كرم ضد آفتاب می تواند پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروك ها را تشدید كند.

برای پیشگیری از این آسیب ها توصیه می شود:

    از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر كه اشعه های فرابنفش شدیدتر هستند پرهیز شود.
    از روش های برنزه كردن مصنوعی با این پرتوها خودداری شود.  
    هنگام بیرون رفتن از منزل حتما كرم ضدآفتاب استفاده شود.
    در تمام ایام سال كرم مرطوب كننده صورت با محافظ نور خورشید متناسب با نوع پوست استفاده گردد.

    رعایت سبك زندگی سالم

حالت چهره به خوبی سلامت بدن و شرایط زندگی را نشان می دهد. استعمال دخانیات، الكل و خستگی عواملی هستند كه زیبایی و شادابی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. این عوامل بروز چین وچروك، لكه و كبودی زیر چشم را تسهیل می كنند و در عین حال بر سلامت كلی بدن نیز تاثیر سوء دارند. توصیه می شود از سنین نوجوانی و جوانی سبك زندگی سالم و به خصوص خواب كافی، اجتناب از استعمال دخانیات و الكل و برنامه غذایی صحیح برای دریافت ویتامین ها، عناصر كمینه و آنتی اكسیدان های ضروری برای پوست رعایت گردد.

    پاكسازی پوست

آلاینده های هوا، مواد آرایشی، تغییرات جوی و... تهاجماتی هستند كه هر روز به پوست  آسیب می رسانند و روند پیر شدن پوست را تشدید می كنند. برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروك ها، پاكسازی پوست امری اجتناب ناپذیر است كه رعایت توصیه های زیر در این باره بسیار مؤثر خواهد بود:

    هر شب، مواد آرایشی را به خوبی از روی صورت پاك كنید و صورت را با صابون یا ژل متناسب با نوع پوست بشویید.
    هر صبح، به كمك یك پاك كننده چربی ها و عرق جمع شده طی شب را از روی پوست تمیز كنید.
    یك بار در هفته، از یك پاك كننده برای از بین بردن سلول های مرده و تسهیل بازسازی سلول های جدید استفاده كنید. در ضمن ماسك مرطوب كننده پوست را نیز فراموش نكنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha