یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 147358

رییس سازمان حفظ نباتات از اعتراف اماراتی‌ها به سالم‌بودن هندوانه‌های ایرانی خبر داد و گفت: ایران از نظر قانونی مسئولیت سلامت صادرات محصولات کشاورزی خود را تا قبل از ترخیص از قرنطینه کشور مبدأ برعهده دارد.

سلامت نیوزرییس سازمان حفظ نباتات از اعتراف اماراتی‌ها به سالم‌بودن هندوانه‌های ایرانی خبر داد و گفت: ایران از نظر قانونی مسئولیت سلامت صادرات محصولات کشاورزی خود را تا قبل از ترخیص از قرنطینه کشور مبدأ برعهده دارد.

محمدعلی باغستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هندوانه‌های صادراتی ایران که به کشورهای مختلف از جمله امارات صادر شدند هیچ مشکلی از نظر آفت، سموم شیمیایی و ... نداشتند و شش محموله برگشت خورده از امارات نیز پیش از بازگرداندن به ایران از قرنطینه این کشور ترخیص شده بودند.

وی افزود: از نظر قانونی ایران فقط مسئولیت سلامت محصولات کشاورزی خود را تا پیش از ترخیص‌ شدن محموله‌ها از قرنطینه کشور مبدأ برعهده دارد و بازگردانده‌ شدن هندوانه‌های ایرانی از بازار امارات هیچ ارتباطی به ایران ندارد اما تاجران ایرانی متاسفانه این محموله‌ها را دریافت کردند.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: سفیر ایران در امارات اعلام کرد که اداره آب و محیط زیست این کشور در اطلاعیه‌ای به مردم امارات تاکید کرده بود که "هندوانه‌های ایرانی از نظر سموم شیمیایی، آفت یا بیماری هیچ مشکلی ندارند" که این خود اعترافی به سلامت محصولات کشاورزی ایران است.

باغستانی گفت: هم‌اکنون در حال تهیه نامه اعتراض‌آمیز به امارات برای جویا شدن علت بازگرداندن این محموله‌ها هستیم، چرا که تاکنون هیچ گزارش رسمی مبنی بر علت برگشت‌ خوردن هندوانه‌های ایرانی از امارات به ایران ارسال نشده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha