برخی از انواع مواد غذایی می توانند مانع از ابتلا انسان به دیابت نوع دو شوند.

1-    قهوه: تحقیقات دانشگاه میناسوتا مدعی است که نوشیدن قهوه به صورت روزانه احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. ترکیبات و مواد معدنی موجود در قهوه حساسیت نسبت به رسپتورهای انسولین را افزایش می دهد و در نتیجه پردازش گلوکز توسط بدن به صورت بهینه انجام می شود.
2-    مصرف لبنیات برای کسب ویتامین D: محققان دانشگاهی معتقدند که دریافت ویتامین D به اندازه کافی مانع از بروز دیابت نوع 2 می شود. بهترین منابع ویتامین D عبارتند از: شیر، ماهی پرچرب، تخم مرغ
3-    چاشنی های خاص: مثلا دارچین قند خون را کاهش می دهد. توصیه می شود که کمی دارچین روی ماست بریزید و بخورید.
4-    تغییر در عادت غذایی : مثلا جایگزین کردن نوشیدنی های ساده مثل آب و چای بدون قند به جای چای شیرین و ... یا جایگزین کردن  غلات پالایش شده با غلات کاملا طبیعی و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه ای...عدم مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس و یا چربی اشباع شده و مصرف غذاهایی مثل ماهی و آجیل که دارای چربی اشباع نشده است. گوشت کم چرب و سایر منابع پروتئینی غنی مثل نخود و لوبیا نیز غذاهای سالم و مفیدی هستند.
5-    هویج: میوه های نارنجی رنگ دال بر داشتن مقدار زیادی کاروتنوئید هستند.  آنتی اکسیدانی که به پیشگیری از دیابت منجر می شود.
6-    غذاهای فیبر دار: افراد چاق و دچار اضافه وزن به طبع بیشتر در معرض ابتلا به دیابت خواهند بود. درحالیکه مصرف 31 گرم فیبر به صورت روزانه احتمال مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. غلات و جو در این زمینه غنی هستند.
7-    مصرف دانه ها(تخمه): دریافت  منیزیم بیشتر (بیش از 386 میلی گرم در روز) نیز احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. دانه هایی مثل تخم آفتاب گردان حاوی مقدار قابل توجهی از این ماده معدنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha