یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 147362

درد مفاصل و از کار افتادگی آن‌ها به جز رژیم غذایی، عادات نامناسب زندگی علت دیگری هم دارد و آن ساختار عجیب ژنتیک بدن است.

سلامت نیوز: درد مفاصل و از کار افتادگی آن‌ها به جز رژیم غذایی، عادات نامناسب زندگی علت دیگری هم دارد و آن ساختار عجیب ژنتیک بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند نقش جهش‌های ژنتیک در ابتلای افراد به بیماری آرتریت روماتوئید بسیار مهم است.
گفتنی است؛‌محققان دانشگاه منچستر اعتقاد دارند ابتلا به بیماری آرتریت به ژن‌های افراد بستگی دارد و بررسی چینش ژن‌ها از سال‌ها قبل می‌تواند این بیماری را پیش‌بینی کرده و حتی شدت بروز آن را شناسایی کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تنها در کشور انگلستان همه ساله 400 هزار نفر به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند.

این مطالعه توسط دانشمندان مرکز تحقیقات آرتروز بریتانیا در خصوص ژنتیک و ژئومیک صورت گرفته است.

بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن به خود بدن به ویژه به مفاصل حمله کرده سبب بروز درد، تورم در مفاصل، فلج و خشکی مفاصل می‌شود.
براساس تحقیقات، زنان 3 برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رایج‌ترین زمان برای ابتلا به این بیماری بین 40 تا 70 سالگی است و اکثر قربانیان تنها 10 سال پس از ابتلا به این بیماری به خاطر از کار افتادگی جان خود را از دست می‌دهند.

نتایج پژوهش دانشمندان دانشگاه منچستر از تحقیق بر روی بیش از 600 بیمار مبتلا و تصویربرداری اشعه x و غربالگری از خون آن‌ها به دست آمده است.

کارشناسان امیدوار هستند این نتایج به کشف راه‌هایی جدید برای مقابله با این بیماری و کنترل عوارض جانبی ناشی از آن منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha