یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه کاهش دما در اکثر نقاط کشور از امروز رخ می‌دهد، گفت: گرد و خاک و وزش باد طی سه روز آینده در جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است.

سلامت نیوز:  یک کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه کاهش دما در اکثر نقاط کشور از امروز رخ می‌دهد، گفت: گرد و خاک و وزش باد طی سه روز آینده در جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است. 

 امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، اظهار داشت: طبق نقشه‌های هواشناسی تداوم بارش‌ها از روز گذشته تا دوشنبه در کل کشور پیش بینی شده است

وی ادامه داد: امروز برای کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، شمال خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های البرز، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، شمال کرمان و یزد رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پیش بینی شده است که برای دوشنبه نیز بارش‌ها در آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و گیلان، کردستان، لرستان و ارتفاعات گلستان، خراسان رضوی شدت خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق مستعد استانهای مذکور تگرگ نیز در امروز و دوشنبه پیش بینی شده است، گفت: امروز برای کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمان، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن معابر عمومی شهرها را خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه طی سه روز آینده برای جنوب شرق کشور وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است، در واقع برای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان گردوخاک داریم، اظهار داشت: در تهران امروز رگبار باران همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی شده است همچنین باید بگویم کاهش نسبی دما برای تهران طی امروز و فردا رخ می‌دهد و بیشینه دمای امروز به 26 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در جاده‌های کوهستانی امروز شاهد بارندگی و لغزندگی خواهیم بود و در مناطق مرتفع استان‌های اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی تگرگ پیش بینی می‌شود، گفت: برای تهران طی دو روز آینده ورزش باد شدید و گردوخاک نخواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: کاهش دما در اکثر نقاط کشور از امروز پیش‌بینی شده است، ولی برای خوزستان دو درجه افزایش دما طی امروز و فردا خواهیم داشت و بیشینه دمای سه‌شنبه خوزستان به 40 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

نقشینه بیان کرد: با توجه به وزش باد و گرد و خاک در جنوب شرق کشور برای کشاورزان توصیه می‌شود که طی سه روز آینده از گلخانه‌ها بیشترحفاظت کنند و سم‌پاشی نکنند و دمای مرغ‌داری‌ها نیز متناسب با افزایش دما تنظیم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha