یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 147376

تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه در درمان فشارخون مؤثرند.فشارخون نیرویی بوده که انقباض قلب ایجاد میکند.

سلامت نیوز: تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه در درمان فشارخون مؤثرند.فشارخون نیرویی بوده که انقباض قلب ایجاد میکند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا ، این نیرو برای برقراری گردش مناسب و مداوم خون در کلیه عروق ضروری است. قلب باید حداقل فشاری را درون دستگاه گردش خون حفظ کند تا بر مقاومت ناشی از کیلومترها عروق کوچک (مویرگها) پیروز شود و خون نیز هنگام رسیدن به بافتها، از فشار کافی برای انجام مبادلههای شیمیایی برخوردار باشد. سردردهای مکرر، دیدن ذرههایی در هوا، وزوز کردن گوشها و احساس سرگیجه و ضعف، سنگینی قلب و تنگی نفس پس از کار بدنی از نشانههای بیماری فشارخون هستند.

بالا بودن فشار خون، قلب را ناچار به تحمل فشار بیشتری میکند و در صورت ادامه وضع، باعث افزایش حجم و آسیب دیدن آن میشود. همچنین ممکن است تحت فشار بیشتر، عروق خونی آسیب دیده و کار بافتها و اندامهایی که این عروق، خون را به آنها میرسانند دچار اختلال شود. قلب، مغز، کلیهها و چشمها ازجمله اندامهایی هستند که بیشتر آسیب میبینند. چاقی، بیماری قند، افزایش اسید اوریک و چربیهای خون (کلسترول، لیپیدها، تری‌گلیسیریدها) و مصرف قرص ضد بارداری از جمله عواملی هستند که فرد را مستعد فشارخون میکنند.
این بیماری با گیاهان دارویی اولیو، کراتاکوس کمپوزه، برگ زیتون، چای مکه، قراقات، عناب، زرشک، سنبل الطیب، سیر، مخلصه فشار خون قابل درمان است. بیماران میتوانند 20 گرم قراقات، 20 گرم برگ زیتون و 20 گرم چای ترش را پودر کرده و سپس یک قاشق مرباخوری از دارو را در یک استکان آبجوش دم و میل کنند. همچنین تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه را به مقدار مساوی نرم سائیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری مصرف کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha