معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اقبال دانشگاهیان سبب ارتقاء فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد توسعه بیستر در این حوزه باشیم.

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اقبال دانشگاهیان سبب ارتقاء فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی شده است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد توسعه بیستر در این حوزه باشیم.

دکتر محمود خدادوست در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه دانشجویان به حوزه های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی روز به روز بیشتر می شود و این موضوع زمینه توسعه فعالیت های پژوهشی را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: ایجاد دانشکده های طب سنتی در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی سبب توجه بیشتر به گیاهان دارویی و طب سنتی شده و فعالیت های پژوهشی نیز در این حوزه افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: حدود 9 سال از راه اندازی رشته های تحصیلی طب سنتی می گذارد و در این سال ها شاهد فارغ التحصیلی تعدادی از دانشجویان هستیم که حضور این افراد سبب علاقمندی و استفاده بیشتر از ظرفیت ها در این حوزه شده است.

معاون وزیر بهداشت به افزایش چشمگیر فعالیت های تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: علاوه بر دانشکده های طب سنتی، تعدادی از مراکز تحقیقاتی نیز در این حوزه فعال هستند تا از توان و ظرفیت طب سنتی و گیاهان دارویی بهره های بیشتری برده شود.

خدادوست افزود: محققان و دانشجویان در قالب پایان نامه ها و طرح های پژوهشی در حوزه طب سنتی و داروهای گیاهی فعالیت می کنند تا مردم از خدمات درمانی بهتری بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha