مدیر عامل سازمان انتقال خون در مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاسمی از تدوین استاندارد ملی مصرف خون بیماران تالاسمی خبر داد.

سلامت نیوزمدیر عامل سازمان انتقال خون در مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاسمی از تدوین استاندارد ملی مصرف خون بیماران تالاسمی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علی اکبر پورفتح‌اله ضمن تبریک روز جهانی تالاسمی به بیماران گفت: با ورود به دهه پنجم فعالیت سازمان انتقال خون، شاهد ورود عزیزان تالاسمی به دهه پنجم زندگی‌شان هستیم و امروز به یمن داشتن سازمان انتقال خون، عزیزان تالاسمی گذر از 40 سالگی خود را جشن می‌گیرند.

وی اعلام کرد: اکنون یک هفتم خون مصرفی کشور به مصرف این بیماران می‌رسد و سازمان انتقال خون حتی در بدترین شرایط بحران‌های مالی نیز خدمت رسانی به این بیماران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی همچنین گفت: امروز بیش از 90 درصد خون مورد نیاز این بیماران پس از حذف لوکوسیت در اختیارشان قرار می‌گیرد که این فرایند سال گذشته برای سازمان 20 میلیارد تومان بار مالی داشته که آن را پذیرفته‌ایم؛ زیرا تامین خون بیماران تالاسمی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

دکتر پورفتح‌اله گفت: هم اکنون خونی که در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد کمتر از 10 روز از دریافت آن می‌گذرد و در برخی از استان‌ها تازگی این خون‌ها به کمتر از 3 یا 4 روز نیز رسیده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی با اشاره به فقدان تعرفه گذاری بانک خون بیمارستانی، گفت: کمترین توجه بیمارستان به بانک خون است که با ورود انتقال خون به چرخه اقتصادی، فرآورده‌های مورد مصرف بیماران ارتقا می‌یابد و سازمان قادر خواهد بود کیفیت فرآورده‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به درمان با کیفیت و زندگی با کیفیت بیماران تالاسمی که شعار روز جهانی تالاسمی نیز هست، گفت: برنامه پیشگیری در کشور ما با جدیت پیگیری می‌شود و با تغییر در روند درمان و تزریق خون بیشتر در فاصله زمانی کوتاه طی سال‌های رشد بیمار و تزریق خون کمتر در سال‌های بزرگسالی، می‌توان جلوی تغییر چهره عزیزان تالاسمی را نیز گرفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha