عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با بیان اینکه خوزستان سرمایه های لازم برای توسعه پرشتاب را دارد، گفت: در حال حاضر به علت نبود برنامه متوازن توسعه در کشور مهاجرت از خوزستان به مرز بحران رسیده بنابراین باید نگاه نابرابر حاکم در برنامه های توسعه ای کشور حذف و اصلاح شود.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با بیان اینکه خوزستان سرمایه های لازم برای توسعه پرشتاب را دارد، گفت: در حال حاضر به علت نبود برنامه متوازن توسعه در کشور مهاجرت از خوزستان به مرز بحران رسیده بنابراین باید نگاه نابرابر حاکم در برنامه های توسعه ای کشور حذف و اصلاح شود.

محمدباقر شریعتی در گفت وگو با خانه ملت با یادآوری اینکه از زمان تاسیس سازمان برنامه و بودجه در ایران حدود 7 دهه می‌گذرد، گفت: متاسفانه این تجربه طولانی مدت هنوز نتوانسته در کشور توسعه متوازنی را ایجاد کند.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در برنامه‌های توسعه ای باید به مناطق کمترتوسعه یافته توجه ویژه‌ای شود، افزود: انتظار می‌رود از محل ماده 180 برنامه پنجم توسعه که تاکید بسزایی بر متوزان سازی توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته دارد توجه ویژه ای صورت گیرد.
 
خوزستان رتبه اول مهاجرت در کشور را داراست
عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی در مجلس نهم، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آمار موجود استان خوزستان رتبه اول مهاجرت را در کشور دارد که این موضوع در درازمدت آسیب‌های جدی را در پی خواهد داشت.
شریعتی تاکید کرد: مهاجرت‌های بی رویه، کوچ نخبگان و خالی شدن استان از نیروی متخصص در آینده ای نزدیک خوزستان را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد چرا که مطابق آنچه که سازمان ملل از ثروت تعریف کرده نیروی انسانی مهمترین ثروت یک کشور محسوب می شود.
 
دو دهه فرصت برای جبران مافات کافی نیست!
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه خوزستان علی رغم همه پتانسیل‌هایی که دارد تاکنون آنگونه که بایسته و شایسته است هنوز توسعه نیافته، ادامه داد: درست است که خوزستان یک استان جنگ زده بوده و بخش عمده زیرساخت های این استان در دوران جنگ نابود شده است اما آیا بیش از دو دهه فرصت کمی بوده تا به خوزستان توجه و جبران مافات شود.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس نهم، گرمای خوزستان در کنار گرد و غبار، نبود امکانات تفریحی و زیرساختی را از مهمترین عوامل مهاجرت از خوزستان عنوان کرد و گفت: دولت و نهادها باید امکانات و شرایط ویژه ای شامل ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی، تاکسیرانی، قطارهای شهری و بین شهری را برای استان خوزستان در نظر گیرند تا بتوان جلوی مهاجرت ها را گرفت.
 
خوزستان سرمایه های لازم برای توسعه پرشتاب را دارا است
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: استان خوزستان سرمایه های لازم برای توسعه پرشتاب را دارد و منابع متعددی در این خصوص وجود دارد که باید در بستری با برنامه ریزی صحیح مسیر توسعه خوزستان با بهره گیری از این پتانسیل ها و استعداد ها فراهم شود.
وی ادامه داد: در خوزستان بیش از نیمی از سال هوا گرم است و شاید مردم غریب به دوماه را در گرمای شدید و طاغت فرسا سپری می کنند و این در حالی است که هیچگونه زیرساختی برای تسهیل و مقابله با این شرایط وجود ندارد.
شریعتی افزود: وقتی ما از مزیت های نسبی صحبت می کنیم یعنی باید تمام نقاط کشور را با توجه به پتانسیل هایی که دارند در یک سطح ببینیم و تدابیر لازم برای توسعه متوازن همه مناطق اندیشیده شود بنابراین باید امکانات مناسب با آب وهوای خوزستان در این استان پیش بینی واین نگاه نابرابری که در برنامه های توسعه ای کشور حاکم است حذف واصلاح شود.
 
خوزستان معمای توسعه نیافتگی ایران/ مهاجرت از خوزستان به مرز بحران رسیده است
وی از خوزستان به عنوان معمای توسعه نیافتگی ایران یاد کرد و گفت: خوزستان علی رغم داشتن صنایع عظیم  نفت و گاز و پتروشیمی و رودهای خروشان رنگ و بویی از توسعه ندارد و این در حالی است که مردم خوزستان شایسته بهترین ها هستند.
نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح‌های دولت باید به سمتی باشد که توسعه نیافتگی خوزستان و تاخیر چندین ساله در این مهم با سرمایه گذاری کلان،اعطای امکانات و تسهیلات سرمایه گذاری جبران شود چرا که به روایت آمار میزان مهاجرت ها از خوزستان به مرز بحران رسیده و باید با دادن امکانات و ریشه یابی علل مهاجرت‌، دریچه‌های توسعه را به روی این استان گشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha