نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از افزایش آمار قتل با سلاح سرد در کشور، تصریح کرد: متاسفانه با وجودی که چاقو، آلت قتاله بیش از یک سوم قتل ها در کشور است ولی قانون مشخصی برای منع خرید و فروش سلاح سرد در کشور وجود ندارد.

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از افزایش آمار قتل با سلاح سرد در کشور، تصریح کرد: متاسفانه با وجودی که چاقو، آلت قتاله بیش از یک سوم قتل ها در کشور است ولی قانون مشخصی برای منع خرید و فروش سلاح سرد در کشور وجود ندارد.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت منع خرید وفروش سلاح سرد در کشور، گفت: برای کاهش آمار قتل با سلاح سرد بهتر است حمل و خرید و فروش این سلاح که کاربرد درستی ندارد ممنوع شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت تشدید مجازات‌های  قتل با سلاح سرد، تصریح کرد: تجربه نشان داده که بحث تشدید مجازات‌ها در کاهش جرائم خیلی کارساز نبوده همانطور که در بحث بهداشت و سلامت، پیشگیری بهتر از درمان بوده است در معضلات اجتماعی هم پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: وقتی برای رفع معضلات اجتماعی هیچ گونه برنامه ریزی و چاره یابی نکرده ایم چطور باید انتظار کاهش داشته باشیم، دولت باید برای کاهش بزهکاری‌های اجتماعی مانند فقر، بیکاری و اعتیاد را در جامعه ریشه کن کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نهم، با بیان اینکه افزایش استفاده از سلاح‌های سرد در کشور امنیت جامعه را تهدید می کند، تاکید کرد: لازم است همانگونه که حمل سلاح گرم در جامعه به ندرت دیده می شود سلاح های سرد هم در همین راستا قرار گیرند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، بیکاری، اعتیاد، مشکلات روحی، روانی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی را از مهمترین دلایل  استفاده از  سلاح سرد از سوی برخی افراد عنوان کرد.
علیمردانی با بیان اینکه عمده کسانی که سلاح سرد حمل می‌کنند بیکاران و معتادان هستند، گفت: متاسفانه مادامی که حجم بیکاری و اعتیاد در کشور بالاست و متولیان برنامه‌ای برای ریشه کن کردن این معضلات ارائه ندهند معضلات اجتماعی روز به روز افزایش پیدا می‌کنند، هرگز دیده نشده که متولیان و مسئولان برای رفع معضلات اجتماعی برنامه مدونی ارائه دهند.
 
دولت باید در خصوص رفع معضلات اجتماعی گام های اساسی بردارد
وی با بیان اینکه دولت باید برای تحقق سلامت اجتماعی گام‌های اساسی بردارد، گفت: شایسته و زیبنده کشور نیست که آمار قتل با سلاح سرد هر سال نسبت به سال گذشته افزایش یابد در حالیکه دولت می تواند با برنامه ریزی منسجم در خصوص رفع معضلات اجتماعی گام های اساسی و عملی بردارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اخلاق مداری و پایبند بودن به فضائل اخلاقی باعث امنیت و کاهش جرم در جامعه می شود، تصریح کرد: متاسفانه به علت غفلت برخی از والدین و مسئولان، جوانان دچار انواع آسیب‌های اجتماعی می‌شوند لذا رسانه‌ها، صداوسیما، خانواده ها، آموزش و پرورش با فرهنگ سازی در کاهش جرم می توانند موثر باشند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نهم، معضل بیکاری را در بروز آسیب‌های اجتماعی مهم عنوان کرد و گفت: یکی از معضلاتی که در کشور باعث افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی از جمله قتل و طلاق می‌شود معضل بیکاری است لذا امیدواریم که در سال 94  شاهد اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال جوانان از سوی دولت باشیم حل کردن مشکل بیکاری در  کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش و اهمیت بسزایی دارد.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم با توجه بیشتر دولت به جوانان و موشکافی و حلاجی آسیب‌های اجتماعی، همه مسئولان تلاش کنند که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به خصوص قتل کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha