یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 147409

از پول که بدتان نمیاید؟ یک راه ساده ! چند هزار تومان ناقابل خرج کنید و یک آگهی اینترنتی بدهید، از این به بعد کار شما فقط انتظار کشیدن است تا مشتری تماس بگیرد! تلفن شما زنگ می خورد، قیمت را میگویی و تمام !

سلامت نیوز: از پول که بدتان نمیاید؟ یک راه ساده ! چند هزار تومان ناقابل خرج کنید و یک آگهی اینترنتی بدهید، از این به بعد کار شما فقط انتظار کشیدن است تا مشتری تماس بگیرد! تلفن شما زنگ می خورد، قیمت را میگویی و تمام !

به گزارش سلامت نیوز، مجید دریکوند فعال محیط زیست در زیست بوم نوشت: از پول که بدتان نمیاید؟ یک راه ساده ! چند هزار تومان ناقابل خرج کنید و یک آگهی اینترنتی بدهید، از این به بعد کار شما فقط انتظار کشیدن است تا مشتری تماس بگیرد! تلفن شما زنگ می خورد، قیمت را میگویی و تمام !به این می گویند یک معامله راحت و شیرین، یک سنجاب ایرانی فروخته شده و ظرف چند ساعت 200 هزار تومان کاسب شده ای!! البته به قیمت خرید و فروش یکی از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض، به قیمت فروش میراث طبیعی ایران و زاگرس و به قیمت آسیب رساندن به طبیعت این مرز و بوم.
اتفاقی که متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، بله، آگهی اینترنتی برای فروش سنجاب ایرانی...!
مضحک ترین اتفاقی که برای یک گونه جانوری ممکن است بیافتد و این یعنی نمره صفر به روند حفاظت از گونه های جانوری و علی الخصوص سنجاب ایرانی، یعنی درجه اعلای ناآگاهی و جهل به ارزش داشته های طبیعی ایران، اگر باور نمی کنید کمی سرچ کنید!
نگارنده طی تماس تلفنی مراتب را به مسئولین محیط زیست استان مربوطه منتقل نمودم و پاسخ دریافت کردم: پیگیری کرده ایم سایت مذکور فیلتر گردد.
احتمالا در شرایط حاضر هیچ برنامه ای بهتر از فیلتر کردن سایت مورد اشاره نمیتوان داشت.

5455

یک سوال اساسی پیش می آید:

اگر فروشنده سنجاب بداند که این کار او جرم محسوب می شود آیا باز هم این چنین علنی اقدام به فروش گونه جانوری در معرض خطر انقراض خواهد نمود؟
آیا اگر بداند کارکرد سنجاب در اکوسیستم و زیستگاهش چیست و این موجود مفید دوست داشتنی بی آزار چگونه به احیاء جنگل ها کمک می کند باز هم سنجاب را آگهی خواهد کرد؟!
ضعف و نقص جدی سازمان محیط زیست در موضوع آموزش و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست که میراث سالهای گذشته بی توجهی به این مهم است کاملا مشهود و ملموس است و اگر این چنین نیست قاعدتا نبایستی امروز آگهی فروش اینترنتی سنجاب ایرانی ارزشمند در معرض خطر انقراض را می دیدیم. حتی ناتوان از انتقال این موضوع بوده ایم که خرید و فروش گونه های جانوری در معرض خطر انقراض طبق یک معاهده جهانی به نام سایتیس سالهاست در دنیا ممنوع و جرم تلقی می شود.
بارها گفته ایم و باز هم میگوییم،
مردم را جدی بگیرید و باور کنید بدون مردم نخواهید توانست محیط زیست را حافظ باشید.
به جای پاک کردن صورت مساله قدری به فکر اجرایی نمودن روشهای کارآمد حفاظت باشید.
بهتر نیست با تربیت و پرورش مدیران خلاق، هوشیار، متخصص و توانا در مدیریت بحران به فکر علاج پیش از واقعه باشید؟
ما نیز کماکان امید داریم تا شما به خود آیید...
*فعال محیط زیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha