یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 147417

کارشناس هواشناسی با اشاره به گرد و غبار و کاهش دید افقی امروز در خوزستان و کرمانشاه گفت: از فردا در بیشتر استان‌های کشور شاهد آغاز گرمای سه روزه و افزایش دما خواهیم بود.

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی با اشاره به گرد و غبار و کاهش دید افقی امروز در خوزستان و کرمانشاه گفت: از فردا در بیشتر استان‌های کشور شاهد آغاز گرمای سه روزه و افزایش دما خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، امین‌حسین نقشینه در گفتگوی تلفنی با واحد مرکزی خبر در باره پیش بینی وضع آب و هوا تا سه‌شنبه گفت: امروز در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و اهواز کاهش دید در اثر گرد و غبار گزارش شده که این گرد و غبار از عراق به آسمان استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وارد شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ امروز همچنین جریان های بارش‌زا در کشور خواهیم داشت که از سمت جنوب وارد می شود و بارندگی ایجاد می‌کند؛ از سمت شمال غرب نیز جریان بارش‌زای دیگری وارد شده است و استان‌های این منطقه را تحت تأثیر بارش‌های رگباری قرار خواهد داد.

وی افزود: ‌فردا هم انتظار داریم با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر ضمن اینکه بارش‌ها در استان‌های حاشیه دریای خزر افزایش یابد، گستره بارش‌ها به دامنه جنوبی البرز هم کشیده شود. انتظار داریم که شدت بارش‌ها را فردا در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، سمنان و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران شاهد باشیم.

نقشینه گفت: از روز دوشنبه نیز ضمن افزایش دما در بیشتر مناطق ، استان‌های شمالی شاهد رگبار پراکنده خواهد بود. سه‌شنبه و چهارشنبه نیز این افزایش دما در کشور و بارش‌ها در استان‌های شمالی به صورتی خفیف‌تر تداوم خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بینی وضع آب و هوای کشور خاطرنشان کرد:‌ در سه روز آینده در جنوب شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس وزش باد خواهیم داشت که با توجه به گرم و خشک بودن این مناطق وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی گفت: امروز در تهران در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق را شاهدیم و فردا نیز بارش‌ها در شرق استان تهران ادامه می‌یابد. بیشینه دمای تهران امروز 28، فردا 29 و پس‌فردا 31 درجه بالای صفر و کمینه دمای صبح فردای تهران 16، صبح سه‌شنبه 18 و صبح چهارشنبه 20 درجه بالای صفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha