عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کمبود اتوبوس در سطح پایتخت گفت: در حال حاضر از بیش از ۶ هزار اتوبوسی که در سطح شهر تردد می کنند ۲ هزار اتوبوس در تعمیرگاهها هستند.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کمبود اتوبوس در سطح پایتخت گفت: در حال حاضر از بیش از ۶ هزار اتوبوسی که در سطح شهر تردد می کنند ۲ هزار اتوبوس در تعمیرگاهها هستند. 

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حل معضل خودروهای فرسوده در کلانشهر تهران نیاز به اراده و عزم ملی دارد، گفت: در حل حاضر بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ تاکسی پیکان یا پراید در تهران در حال تردد هستند که از رده خارج شده اند، اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده امکان از رده خارج کردن آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای حل این معضل باید نگاه ملی وجود داشته باشد، گفت: ستاد حمل و نقل سوخت، بانک های عامل و ... باید رسالت خود را در جهت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام دهند و اینکه گفته شود ورود این خودروها از مهرماه به سطح شهر ممنوع است، عادلانه نیست و تنها بسیاری از خانواده ها را دچار بیکاری می کند.
قناعتی با بیان اینکه قرار بود سال گذشته ۴ هزار تاکسی نوسازی شود، گفت: متاسفانه ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد و ۹۰۰ تاکسی به دلیل افزایش قیمت خودرو و بهره بانکی نوسازی‌شان متوقف ماند که این مشکلات با هماهنگی دولت و مدیریت شهری قابل رفع است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کمبود اتوبوس در سطح شهر تهران، گفت: برخی از ایستگاههای ما با کمبود اتوبوس روبروست به طور مثال در ۲۰ متری جوادیه به دلیل نبود اتوبوس، برخی از ایستگاهها حذف شده است. خروج اتوبوس های مستهلک فقط باعث می شود شهروندان ما بیشتر در خیابان ها بمانند. راه حل این موضوع جایگزین کردن اتوبوس های نو به جای اتوبوس های مستهلک است. در حال حاضر عملا ۴ هزار اتوبوس در سطح شهر فعالیت می کنند و ۲ هزار اتوبوس دائما در تعمیرگاهها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha