رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به مشکلات دانشجویان زیرگروه پزشکی درهند ،خواستار اعزام فوری هیاتی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای ارزیابی دانشگاههای علوم پزشکی هند شد.

سلامت نیوز:  رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به مشکلات دانشجویان زیرگروه پزشکی درهند ،خواستار اعزام فوری هیاتی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای ارزیابی دانشگاههای علوم پزشکی هند شد.

دکتر «علی اعظم خسروی» درگفت وگو با ایرنا گفت: هم اکنون بیش از سه هزار دانشجوی پزشکی ،دندانپزشکی و دارو سازی با هزینه شخصی در هند تحصیل می کنند که وضعیت روشنی درخصوص تایید مدارکشان بعد از پایان تحصیل ندارند.
وی اظهار کرد در دوسال و نیم گذشته بارها از مسوولان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی خواسته شده است که با اعزام هیاتی به هند نسبت به ارزیابی دانشگاههای این کشور و تعیین تکلیف این افراد اقدام کنند.
رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند گفت که هم اکنون تعدادی از دانشجویان پزشکی در دانشگاههای هند تحصیل می کنند که استانداردهای آموزشی در تراز جمهوری اسلامی را ندارند و لازم است با اعزام هیاتی نسبت به تعیین تکلیف این افراد اقدام شود.
به گفته وی قرار بود هیاتی از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی آبان ماه سال گذشته برای ارزیابی دانشگاههای علوم پزشکی این کشور به هند سفر کنند که این سفر چند بار به عقب افتاد و تاکنون انجام نشده است .
خسروی افزود: ممکن است در بازدید این هیات تعدادی از دانشگاههای مورد تایید از فهرست خارج و تعداد دیگری از دانشگاهها به فهرست مورد تایید اضافه شود و باتوجه به وضع علمی کشورمان ریزش و رویش های جدید لازم است .
وی گفت: لازم است بازنگری کلی در خصوص دانشگاههای مورد تایید صورت گیرد چرا که برخی از دانشگاههای مورد تایید از استانداردها فاصله گرفته اند، هرچند که تعدادی دانشگاههای خوب نیز در فهرست فعلی وجود دارد.
وی افزود: تمام اطلاعات دانشگاههای علوم پزشکی برای سفر هیات وزارت بهداشت آماده شده و این هیات با سفر چند روزه می تواند این مشکل را مرتفع کند.
رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به سودجویی دلالان برای ثبت نام دانشجویان اظهار کرد یکی از شروط تایید دانشگاهها باید ثبت نام آنلاین باشد ، تا دست دلالان کوتاه شود.
خسروی افزود: وزارت بهداشت در صورتی که نمی تواند این سفر را انجام دهد می تواند براساس رتبه دانشگاههای هند ،ثبت نام آنلاین و آزمون بعد از اتمام تحصیل تکلیف سه هزار دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل در هند را مشخص کند.
وی از خانواده ها خواست قبل از اعزام به تحصیل فرزندان خود به هند تحقیقات لازم را در خصوص دانشگاههای این کشور داشته باشند.
نوریان سرکنسول ایران در حیدرآباد نیز چندی پیش با اشاره به مشکلات دانشجویان خواستار سفر فوری هیاتی از وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف دانشجویان پزشکی شده بود.
بیش از هفت هزار دانشجوی ایرانی در 64 گرایش در علوم پایه ،فنی و مهندسی ،پزشکی ،دندانپزشکی و دارو سازی در هند تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha