دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 147460

گرفتگی عضلات معده، تغییر خلق و خو و سردرد همراه با قاعدگی از مشکلات شایع بیماران مبتلا به آندومتریوز است.

سلامت نیوز:گرفتگی عضلات معده، تغییر خلق و خو و سردرد همراه با قاعدگی از مشکلات شایع بیماران مبتلا به آندومتریوز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در این مطلب 5 نشانه آندومتریوز را  بررسی می کنیم.

مشکلات گوارشی

درد معده، یبوست و اسهال می تواند از علایم سندروم بی قراری روده باشد. بدتر شدن این علایم در زمان قاعدگی می تواند علامت تکثیر و پخش سلول ها در سیستم گوارش باشد. این بیماری گاه علایم زیادی ایجاد می کند. تنها راه تشخیص قطعی این بیماری لاپاراسکوپی است.

درد قسمت فوقانی یا تنفس های دردناک

آنچه پزشکان را در مورد آندومتریوز متعجب می کند این است که سلول های آندومتریوز می تواند به هر قسمت از بدن منتقل شود.به غیر از حفره شکمی، این سلول ها را می توان در دست ها، ران ها و حتی دیافراگم پیدا کرد.

ناباروری

زمانی که سیستم تناسلی عملکرد مناسبی دارد، تخمک ها از تخمدان رها می شود واز لوله رحمی می گذرد. اما با وجود آندومتریوز دیواره لوله های رحمی دچار التهاب و آسیب می شود و این امر امکان باروری را کاهش می دهد.محققان می گویند اگر در بعضی افراد احتمال بارداری در هر ماه 20 درصد است آندومتریوز آن را به 10 درصد کاهش می دهد. یک فرضیه این است که آندومتریوز می تواند باعث مقاومت پروژسترونی شود و در چرخه ماهانه زنان تغییر ایجاد کند.

تکرر ادرار

مشابه علایم عفونت لوله ادراری زخم های آندومتریال روی مثانه اختلال ایجاد می کند و فرد در دوره قاعدگی همواره احساس می کند که مثانه اش پر است. در این شرایط فرد مکرر به سرویس بهداشتی نیاز پیدا می کند.

علایم آپاندیسیت

کسانی که درد وحشتناک آپاندیسیت را تجربه کرده اند، می توانند این درد را همراه با درد قاعدگی تصور کنند.این نوع درد زمانی رخ می دهد که آندومتریوز روی آپاندیس تاثیر می گذارد. این درد وحشتناک به علت التهاب آپاندیس به وجود می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha