سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از قانع نشدن نمایندگان این کمیسیون نسبت به گزارش وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود:‌ گزارش وزارت جهادکشاورزی و بهداشت نسبت به سموم موادغذایی و تولیدات داخل تنها دستور کار امروز کمیسیون به شمار می‌رفت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ سالانه حدود21 تا 23 هزار تن سموم در محصولات کشاورزی برای حدود 16 میلیون هزارهکتار زمین مصرف می‌شود؛ قانون برنامه پنجم توسعه دو وزارتخانه بهداشت و کشاورزی را مکلف کرده که میزان مصرف مجاز سموم کودهای شیمیایی را برای تولید محصولات مشخص کرده و در این برنامه عنوان شده که  دولت برنامه تامین سلامت غذا از مزرعه تا سفره را بر عهده گیرد در حالی که اکنون در سال آخر برنامه پنجم هستیم اما هیچ اقدام عملی را شاهد نبوده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ ضمن هشدار نسبت به افزایش سرطان‌ها در کشور،  تصریح کرد:‌ یکی از شاخص‌های افزایش این بیماری وجود سموم بیش از حد مجاز است که باید راهکار جدی برای آن اندیشیده شود.

وی یادآور شد: ما باور داریم بسیاری از سموم موجود در کشور به صورت غیر استاندارد، غیر اصولی  یا حتی قاچاق در کشور توزیع می‌شود که در این میان هیچ شناسنامه‌ای از سوی وزارت جها کشاورزی به کشاورزان ارایه نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت:‌ امروزه دو سوم، سموم موجود در بازار از ‌سموم غیرمجاز هستند که این نشان می‌دهد فرآیند این معضلات وجود سرطان‌ها در کشور است؛‌ متاسفانه گزارش جهادکشاورزی نمایندگان کمیسیون بهداشت را قانع نکرد و در صورت چنین روندی طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی را کلید خواهیم زد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha