کیتهای تشخیص طبی به منظور شناسایی ویروس در کشور تولید شد که این کیتها قادر به شناسایی 12 نوع ویروس از جمله ویروس ایدز هستند.

طیبه فخاری کارشناس شرکت پویا زیست تک در گفتگو با مهر با بیان اینکه کیتهای تشخیص طبی به روشهای PCR و "کویلویسانس" تولید شده است، گفت: مزیت این کیتها این است که با دقت و حساسیتهای بالا قادر به شناسایی ویروسها هستند.

وی روش کویلویسانس را روشی برای تشخیص ویروس HIV ذکر کرد و افزود: اساس کار این نوع کیت کویلویسانس است یعنی یک آنزیم گزارشگری دارد که می تواند یک ماده بدون رنگ را تبدیل به ماده نوری تبدیل کند. با استفاده از این روش می توان حضور و یا عدم حضور ویروس را در بدن فرد شناسایی کرد.

فخاری با تاکید بر اینکه این کیتها در آزمایشگاههای تشخیص طبی کاربرد دارد، افزود: این کیت قادر است 12 نوع ویروس را شناسایی کنند. اساس کار کلیه این کیتها همانند کیت کویلویسانس است.

وی به کیتهای تولید شده در این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: کیتها PCR برای شناسایی ویروس انواع بیماریهای پیوندی، تب مالت، تستهای مولکولی، ویروس "پاپیلومای" انسانی، و ویروس H.Pyloi عامل مهم زخم معده کاربرد دارد.

کارشناس شرکت پویا زیست تک، این کیت را جایگزین مناسب برای تست POP -Smire دانست و ادامه داد: کیت PCR برای شناسایی کنترل داخلی بتا 2 - microglobulin و کیتهای Multiplex Nested و Multiplex برای شناسایی ویروسهای خانواده "هرپس" به کار برده می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha