جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در هفته اول شهریور سال جاری در چهار محور پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانش آموختگان مصادف با روز پزشک و داروساز برای دومین سال متوالی توسط حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تقدیر از برترین‌ها در این 4 محور برگزار می‌شود.

سلامت نیوز:  جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در هفته اول شهریور سال جاری در چهار محور پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانش آموختگان مصادف با روز پزشک و داروساز برای دومین سال متوالی توسط حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تقدیر از برترین‌ها در این 4 محور برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در علوم پزشکی در جلسه شورای مدیران حوزه پزشکی با قدردانی از تلاش‌های مراکز در حیطه عملکرد آنان و با توجه به فعالیت افراد صاحب نظر و برجسته در این حوزه، بر تحرک و پویایی بیشتر در اجرا و ارائه اقدامات انجام شده در گزارش‌ها و برگزاری نشست‌هایی با واحدهای مجری علوم پزشکی در راستای حرکت ستاد و واحد‌ها در مسیر نقشه توسعه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

دکتر باقر لاریجانی با توجه بر اهمیت برنامه آمایش و برنامه کلی حوزه آموزش در علوم پزشکی، یکی از حیطه‌های پر چالش این حوزه را با وجود مخاطبین کثیری و درخواست‌های متنوع، حیطه آموزش برشمرد و تصریح کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد سلامی نیاز به توجه و تمرکز ویژه‌ای دارد.

برگزاری دومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم

برگزاری دومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم مصادف با روز پزشک و روز داروساز برای دومین سال پیاپی به همت و از سوی مرکز توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با محورهای پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانش آموختگان از مباحث مهم مطروحه در این جلسه بود.

در این نشست بنا شد این جشنواره هر ساله در واحدهای مختلف مجری علوم پزشکی برگزار شود و امسال واحد علوم دارویی مجری و عهده‌دار برگزاری این جشنواره است. همچنین مقرر شد کمیته‌ای با حضور دکتر سیدناصر استاد رئیس مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی، دکتر علیرضا مصداقی نیا و دکتر حسین ملک افضلی، مشاوران و اعضاء هیئت رئیسه علوم پزشکی دانشگاه برای برنامه ریزی‌های لازم تشکیل شود.

در این نشست رئیس مرکز پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی از راه اندازی سایت این جشنواره تا دو هفته آینده خبر داد.

کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد

موضوع دیگر این جلسه مربوط به کمیته‌های اخلاق در پژوهش علوم پزشکی بود.

معاونان پژوهشی واحدهای مجری علوم پزشکی باید مستندات خود را به مرکز توسعه آموزش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند تا پس از تائید نهایی به وزارت بهداشت صادر شود.

رئیس مرکز توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد درباره تهیه نرم افزار عملکرد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به منظور دسته بندی و طبقه بندی واحد‌ها برای برنامه ریزی‌های و تصمیم گیری‌های دقیق‌تر در این جلسه مطالبی را عنوان کرد.

ارزیابی بیرونی ۱۴ واحد مجری رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد هم با توجه به انجام ارزیابی‌های درونی در رشته‌های پرستاری مامایی، فوق لیسانس، PhD و تخصص‌های دندانپزشکی بیان کرد: ارزیابی درونی این رشته‌ها نتایج خوبی در برداشته و این حرکت که برای نخستین بار در حوزه علوم پزشکی آغاز و به سطح مطلوبی رسیده است.

دکتر جبرائیل نسل سراجی افزود: قبلا واحد‌ها متدولوژی نداشتند و خوشبختانه پس از ارزیابی درونی، واحد‌ها درصدد رفع مشکلاتشان برآمدند.

وی از ارزیابی بیرونی پس از ارزیابی درونی خبر داد و گفت: در نشستی که با روسای واحدهای مجری رشته پزشکی در اسفند سال گذشته برگزار شد توضیحاتی درباره فرم‌های ارزیابی به حضار داده شد و پس از آن ارزیابی بیرونی ۱۴ واحد مجری رشته پزشکی پیرامون ۱۱ حوزه در حال انجام است که پس از بررسی، نتایج اعلام می‌شود.

هماهنگی بین دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین دکتر سید محمود طباطبائی رئیس واحد پزشکی تهران و مشاور و عضو هیئت رئیسه علوم پزشکی در این جلسه، از برگزاری کارگاه‌های یک روزه به منظور هماهنگی بین دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور خبر داد.

جلسه شورای مدیران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اعضاء این شورا و اعضاء هیئت رئیسه علوم پزشکی به منظور بررسی مسائل و برنامه‌های آتی حوزه علوم پزشکی و ارائه راهکار‌ها در خصوص حوزه‌های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامت و با محوریت برگزاری دومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم، برگزار شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha